» اجتماعی » کشف بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی / ۲۶ باند موادمخدر متلاشی شد
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌ غربی:

کشف بیش از ۱۲ تن انواع مواد مخدر در آذربایجان غربی / ۲۶ باند موادمخدر متلاشی شد

تیر 4, 1402 40

به گزارش پایگاه خبری حرف رک؛ ایرج سرهنگ حسن‌خانی در نشست خبری مشترک رؤسای کمیته‌های تخصصی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه، سال گذشته ١٢ تن و ٧۶٨ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شده است؛ اظهار کرد: در این خصوص ۱۰ هزار و ۴۳۳ نفر دستگیر شده است.

حسن‌خانی بیان کرد: در کل استان ١٢۵ پاتوق و ١٩۵ نقطه آلوده به توزیع مواد مخدر و ٨۶ محله اماکن مخروبه شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته بیش از ٧٠٠ هزار عدد قرص روان‌گردان کشف شده است.

جانشین انتظامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه، در سه‌ماهه نخست سال جاری نیز حدود دو تن و ۱۷۵ هزار قرص روان‌گردان کشف شده است، گفت: در این راستا ۵۳ مورد پلمب و چهارهزار و ۲۷۲ نفر دستگیر شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت نیز بیش از سه هزار و ۷۰۰ پرونده تشکیل و در اختیار محاکم قضایی قرار گرفته است.

حسن‌خانی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ١۶ باند متلاشی و ۴١ قبضه اسلحه کشف و بالغ بر ۵٠٠ میلیارد تومان از اموال و دارایی سوداگران مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

 

وی بیان کرد: در طول سال گذشته ۶ هزار و ۸۱۵ فقره پرونده تشکیل و ۶٢ باند متلاشی شده است.

 

حسن‌خانی عنوان کرد: همچنین در این مدت، ٣٠٨ دستگاه خودرو هم توقیف شده و ١٢٧ قبضه اسلحه هم کشف شده است و ۴۶ واحد مربوطه پلمب شده است.

 

وی تصریح کرد: در طول یکسان گذشته ٢١٧٠ طرح عملیاتی اجرا شده و ارزش ریالی کشفیات مواد مخدر نیز ٨٠٠ میلیارد تومان بوده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در بخش اعتیاد رتبه ٢٢ اعتیاد کشوری را داریم، گفت: ۹ درصد آنها زنان و بقیه را مردان تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢٢ مرکز درمانی و با ظرفیت یک هزار و ۷۰۰ نفر ظرفیت در ١۶ استان ایجاد شده است.

۵۴۰۰ معتاد متجاهر در استان شناسایی شده است

اسکندر موحدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی در این نشست عنوان کرد: بر اساس آمار رسمی سال‌های گذشته، حدود پنج هزار و ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر شناسایی شد و در آذرماه سال گذشته با اتکا به بانک اطلاعاتی پلیس، سایر مراکز و سیستم قضایی و تشکیل کارگروه تخصصی آخرین آمار معتادان حدود هفت هزار و ۲۵۴ نفر شناسایی شد.

وی گفت: خروجی کار و اقدامات فرهنگی را زمان‌بر است؛ بنابراین در همین راستا ١۵ تفاهم‌نامه با ادارات و سازمان‌ها منعقد شد و ٣٠ میلیارد ریال اعتبارات ملی جذب شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×