» اجتماعی » کشف حجاب لکه ننگ رضاخان در تاریخ کشور است
اجتماعی - پیشخوان - سلماس - گفتگو
امام‌جمعه سلماس:

کشف حجاب لکه ننگ رضاخان در تاریخ کشور است

دی 19, 1402 60

امام‌جمعه سلماس گفت: کشف حجاب توطئه‌ای انگلیسی بود که توسط رضاخان به اجرا درآمد و لکه ننگی در تاریخ این کشور برای مزدوران وابسته رژیم گذشته تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سید ابراهیم طباطبایی امام‌جمعه سلماس در حاشیه سالروز واقعه کشف حجاب به دست رضاخان، در گفتگو با سلماس پیام، اظهار کرد: این روز تلخ‌ترین روز عبرت‌آموز در تاریخ ایران است و کشف حجاب توسط رضاخان وابسته از نقشه‌های انگلیسی‌ها بود که تلاش کردند تا با رواج بی‌عفتی و بی‌بندوباری کشور را به بیراهه بکشانند.

امام‌جمعه سلماس بیان کرد: روحانیت از سردمداران آگاه‌سازی و روشنگری مردم بود که توانست در برابر این توطئه انگلیس بایستد به همین دلیل رضاخان از علما نیز خشم بر دل گرفت و با توطئه‌ای دیگر می‌خواست با خلع لباس روحانیون نقشه‌های رواج بی‌دینی را تکمیل کند که به این هدف نرسید.

وی به اهمیت حجاب در جامعه اسلامی پرداخت و تصریح کرد: حجاب در نزد مردم ایران حرمت ۱۴۰۰ساله دارد و زن باحجاب در جامعه اسلامی باارزش و نگین کشور اسلامی است، دشمنان دین و قرآن و نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند با سازوکارهای گوناگون و ظواهر فریبنده این ارزش و هویت دینی را کم‌رنگ و پایه‌های محکم آن را سست نشان دهند .

طباطبایی به ارزش و اهمیت زن در جامعه غربی اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی حجاب آزادی نیست؛ بلکه آزار و اذیت و سوءاستفاده از زنان است بنابراین باید موردتوجه مردم در جامعه اسلامی قرار گیرد.

امام‌جمعه سلماس از عفاف و حجاب به‌عنوان یک مصونیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی نام برد و گفت: این فریضه اعتقادی نه‌تنها انسان‌ها را محدود نمی‌کند؛ بلکه ارزش و حوزه فعالیت آن را گسترش می‌دهد.

وی تأکید کرد: هر کسی در جهت ترویج و تقویت شئونات دینی، اجتماعی و فرهنگی جامعه مسئولیت دارد و حجاب و عفاف مهم‌ترین مؤلفه جامعه اسلامی و رفتارهای اعتقادی مردم آن است. آگاه‌سازی و ارائه منابع علمی و استفاده عمیق از آیات مربوطه قرآن کریم و سخنان ائمه معصومین (ع) در اهمیت حجاب و آثار مثبت آن در سلامتی روحی و روانی جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

طباطبایی به اهمیت حجاب اشاره کرد و گفت: حجاب یک نماد و رفتار و باور است و عفاف هم به این باور درونی هویت و ارزش واقعی می‌دهد. این موضوع باید در درون انسان نهادینه شود و انسان باید به اصل وجودی و ارزشی آن اعتقاد و یقین داشته باشد

امام‌جمعه سلماس در پایان با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که زنان از حجاب دست بردارند، افزود: افرادی که در حجاب کوتاهی می‌کنند در ازبین‌بردن اسلام قدم برمی‌دارند و دشمنان در صدد است که ما را از دین جدا کنند و دشمنان می‌دانند اگر بخواهند دنیا را ببلعند باید مؤمنان را از ایمانشان جدا کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×