» اخبار استان » ارومیه » کشف ۵ هزارتن اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان غربی
ارومیه - اقتصادی - پیشخوان - گفتگو
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

کشف ۵ هزارتن اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان غربی

دی 19, 1402 50

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در راستای طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی ۹ ماه گذشته از سال جاری ۵ هزار و ٧٧ تن شناسایی و اعمال قانون شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» علی مدقالچی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با درناسسی اظهار کرد: باتوجه‌به اهمیت نقش بار بیش از ظرفیت مجاز وسیله نقلیه در کاهش ایمنی تردد، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ با رویکرد شناسایی و برخورد با موارد تخلف تناژ بالا که آسیب بیشتری بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می‌کند، از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی باتوجه‌به طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ اعلام کرد: طرح مذکور در قالب گشت‌های مشترک به‌اتفاق پلیس‌راه استان و انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل کالا، در تمام محورها به‌خصوص در مبادی بارگیری (معادن) انجام می‌شود.

مدقالچی تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و ۶١۶ تن به‌عنوان اضافه تناژ در جاده‌های آذربایجان غربی ثبت شده بود که این رقم در سال جاری یک هزار و ۴۶١ تن افزایش‌یافته است.

وی افزود: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده در ۹ماهه سال جاری، پنج هزار و ٧٧ تن بار بیش از ظرفیت مجاز توسط وسایل نقلیه مورد شناسایی و اعمال قانون قرار می‌گیرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴٠ درصد افزایش‌یافته است.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، به‌منظور تشدید برخورد با متخلفین در محورهای پر تخلف از جمله ارومیه، میاندوآب، بوکان و نقده ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه‌ای نیز به جهت جلوگیری از تکرار تخلف و خسارت به سرمایه ملی با همکاری پلیس‌راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

انتهای خبری/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×