» اخبار استان » کوتوله‌های سیاسی مانع رشد جوانانند
اخبار استان - سیاسی - گزارش و تحلیل
نماینده مردم ارومیه در ادوار مجلس:

کوتوله‌های سیاسی مانع رشد جوانانند

بهمن 28, 1402 60

نماینده مردم ارومیه در ادوار مجلس گفت: باید از امید به توانایی‌های نسل جوان، نخبگان و دانشگاهیان برای آبادانی کشور و لزوم فرصت دادن به آن‌ها استفاده کنیم اما متاسفانه کوتوله‌های سیاسی اجازه چنین کاری را به جوانان نمی‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، نمایندگان در مجلس شورای اسلامی باید با یکدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند تا بتوانند در سایه این تعامل مشکلات شهر را رفع و در جهت خدمت‌رسانی به مردم گام‌های مثبت بردارند.

تکروی و اختلاف نمایندگان سبب کاهش ضریب خدمات‌رسانی به مردم شده و متضرر اصلی مردم هستند بنابراین نمایندگان منتخب باید نسبت به آرایی که از سوی مردم اخذ کرده‌اند، ‌احساس وظیفه کرده و تنها به خدمت به مردم و تلاش در جهت توسعه شهر داشته باشند.

افرادی که امروز از سوی مردم انتخاب شده‌اند باید بدانند که اگر آرای مردم نبود آنها هرگز به کرسی نمایندگی راه پیدا نمی‌کردند، لذا باید آن چه خیر و مصلحت مردم است انجام دهند و با ارائه طرح‌های کارآمد، آینده روشنی را برای مردم و استان رقم بزنند.

در شرایطی که مشکلات عدیده‌ای از جمله تهیه مسکن گرفته تا بیکاری و هزاران مشکل اقتصادی دیگر جامعه را آزار می‌دهد، دور از منطق خواهد بود که نمایندگان مجلس به جای همدلی و اتحاد و اولویت‌بندی مشکلات کشور اسیر مسایل حاشیه‌ای شود و روزهای خود را با بزرگنمایی مسایلی بگذراند که نه تنها گره‌ای از مشکلات کشور را نمی‌گشاید، بلکه مشکلی دیگر بر مشکلات کشور اضافه می‌کند.

بر اساس شواهد اتحاد و انسجام حداکثری امروز و در گذشته بین نمایندگان استان نبوده و نگاه‌های بخشی و تنها پیگیری موضوعات مربوط به حوزه انتخابیه به شدت به استان ما آسیب زده و عامل بخش بزرگی از عقب ماندگی آن است، بنابراین تنها اتحاد نمایندگان مجلس می‌تواند به برون رفت مشکلات استان کمک کند.

در این رابطه، «علی‌رضا غنی‌زاده» نماینده ادوار ارومیه در مجلس شورای: با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی حرف رک پاسخگوی سوالات خبرنگار این رسانه در زمینه انتخابات و عملکرد نمایندگان فعلی مجلس شد.

حرف رک؛ شما به عنوان نماینده ادوار نقشتان در پیروزی انقلاب اسلامی چه چیزی بود؟

غنی‌زاده: با توجه به اینکه در خانواده‎ای مذهبی و در سطح متوسط رشد کردم، علاقه زیادی به قرآن خواندن داشتم به خاطر همین موضوع بیشتر اوقات فراغت خود را در کلاس‌های قرآن می‌گذراندم.

حرف رک؛ اتفاقات سیاسی استان آذربایجان‌غربی چه تفاوتی با چهار دهه قبل داشت؟ و اتفاقات شهر ارومیه چه جایگاهی در سپهر سیاسی و تصمیم‌گیری‌های مهم کشور دارد؟

غنی‌زاده: در حال حاضر وزن شهر ارومیه بسیار اندک است، شهر ما در گذشته انسان‌های بزرگی در حوزه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته و دارد اما متاسفانه برخی افراد کوتاه فکر و ناکارآمد، از پیشرفت دیگران احساس ترس می‌کنند بنابراین درصدد تهمت و افترا بوده تا از میدان رقابت خارج کرده و مانع بزرگ شدن نام این افراد در جامعه شوند، این موضوعات از جمله عوامل عقب‌ماندگی استان آذربایجان‌غربی است.

حرف رک؛ برای اینکه وزن استان ما بین استان‌های دیگر بالا برود چه برنامه و اقداماتی لازم است اجرا شود؟

غنی‌زاده: باید از امید به توانایی‌های نسل جوان، نخبگان و دانشگاهیان برای آبادانی کشور و لزوم فرصت دادن به آن‌ها استفاده کنیم که متاسفانه کوتوله‌های سیاسی اجازه چنین کاری را به جوانان نمی‌دهند.

اکنون کسانی که ایده برای توسعه و پیشرفت جامعه دارد اجازه رشد نمی‌دهند چراکه خودشان به بلوغ فکری نرسیده و رشد نکرده‌اند.

در طول سال‌های اخیر توجه به جوانان و اعتماد به آن ها همواره اولویت رهبر معظم انقلاب بوده و ایشان با انتصاب مدیران جوان، پیام لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان را به گوش همگان رسانده است اما برخی از مسئولان از این امر رهبری اطاعت نمی‌کنند.

حرف رک؛ اتحاد و همبستگی نمایندگان چه دستاوردی می‌تواند به استان ما داشته باشد؟

غنی‌زاده: متاسفانه اکثر نمایندگان استان آذربایجان‌غربی در ظاهر با همدیگر اتحاد دارند وگرنه مخالف همدیگر هستند و وحدت رویه ندارند.

حرف رک؛ شما خودتان وقتی نماینده مجلس بودید برای توسعه و پیشرفت ارومیه چه برنامه‌هایی داشتید و چه اقداماتی انجام دادید؟

غنی‌زاده: در مجلس پنجم نیز اتحاد و همبستگی در بین نمایندگان مشاهده نمی‌شد و فضای اختلاف وجود داشت.

موقعی که بنده نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بودم، درگیری و اختلاف بین نمایندگان بیشتر از حال حاضر بود اما ما خود را درگیر حواشی و مسائل سیاسی نکرده و بیشتر به دنبال حل مشکلات مردم بودیم.

مهمترین و مطرح‌ترین دستاورد مجلس پنجم، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در استان آذربایجان‌غربی بود.

حرف رک؛ پس با این توصیفات شما، آیا نمایندگان فعلی شهر ارومیه کم‌کاری کرده‌اند؟

غنی‌زاده: بنده نمی‌خواهم به نمایندگان فعلی مجلس توهین کنم و عملکردشان را زیر سوال ببرم، اما از آنان در خصوص معدن طلای شهرستان تکاب سوالی دارم؟ آیا برنامه‌ای برای معدن طلای تکاب با ظرفیت تولید بالا و با ۳۵ هزار میلیارد آورده دارند؟ آیا تاکنون توانسته‌‌اند کاری برای این معدن بکنند؟

حرف رک؛ آیا شما نوار مرزی را قبول دارید یا مرزی بودن استان آذربایجان‌غربی را قبول دارید؟ 

غنی‌زاده: استان مرزی، نوار مرزی نیز دارد.

حرف رک؛ مزیت نوار مرزی با استان مرزی فرق دارد، بیشتر مسئولان معتقد هستند که ما باید به نوار مرزی خدمات ارائه دهیم، آیا شما با هم این موضوع را تایید می‌کنید؟

غنی‌زاده: بنده این موضوع را قبول ندارم، خدمات ارائه شده برای مرزهای آذربایجان‌غربی برازنده استان نیست، مگر کولبری شغل است که با دادن کارت پیله‌وری به آنان اعتبار بخشیم.

توسعه و پیشرفت همانند بیماری مسری است اگر جایی یا مکانی توسعه پیدا کند به قطع یقین جاهای دیگر کشور نیز رشد می‌کند.

یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم توسعه معادن بود، جایگاه استان ما با این ظرفیت بالای معادن کجاست؟

نمایندگان مجلس به جای مطالبه‌گری، به دنبال نفر برای استانداری آذربایجان‌غربی بودند.

حرف رک؛ آیا در عقب‌ماندگی استان مردم هم سهمی دارند؟

غنی‌زاده: نه مردم اصلا در این موضوع سهیم نیستند مگر اینکه احزاب به دست مردم تشکیل شود.

حرف رک؛ آیا حال و هوای سیاسی امروز استان با حال و هوای سیاسی دوران شما شباهتی دارد؟ 

غنی‌زاده: حال و هوای سیاسی امروز استان بسیار سرد است، مردم از دست نظام خسته نیستند مردم از سیاسیون خسته هستند.

حرف رک؛ شما اخیرا یک سخنرانی در مسجد مهدی‌القدم ارومیه داشتید، می‌توانیم بپرسیم علت عصبانیت شما چه چیزی بود؟ مخاطب شما چه کسی یا کسانی بودند؟

غنی‌زاده: من اصلا عصبانی نبودم، و خصومت شخصی نیز با کسی ندارم فقط دغدغه اصلی بنده مردم هستند و باید مشکلات آنان حل شود.

حرف رک؛ اگر در انتخابات پیش‌رو، انتخاب اصلح و درستی انجام نشود، مجلس آینده به چه سرنوشتی دچار می‌شود؟ 

غنی‌زاده: در حال حاضر معیشت و اقتصاد اصلی‌ترین و مهمترین مشکلات مردم هستند و مسئولان باید کمر همت ببندند تا این مشکلات مرتفع شود.

حرف رک؛ حرف ناگفته دارید؟

غنی‌زاده: مردم ایران بهترین مردم در طول تاریخ هستند بنابراین درخواست می‌کنم در انتخابات پیش‌رو حضوری پرشور داشته و اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند.

تنظیم: نجیبه معصومی سرای

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×