» اخبار استان » چایپاره » یادواره‌های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است
چایپاره - فرهنگی
امام جمعه چایپاره:

یادواره‌های شهدا راه ماندگاری فرهنگ شهادت است

دی 21, 1402 40

یادواره شهدای شهرستان چایپاره و بزرگداشت چهارمین سالروز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی دیروز در مسجد جامع شهرستان چایپاره با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان و اقشار مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی چایپاره به‌روز حجت‌الاسلام رسول جمشیدی امام‌جمعه چایپاره امروز در مراسم  یادواره شهدا، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی  گفت: حاج قاسم سلیمانی نمونه شاخص تربیت‌شدهٔ مکتب اسلام و امام است، رهبر انقلاب او را صاحب یک مکتب معرفی می‌کنند و مکتب ایشان را در دو نکته صدق و اخلاص می‌داند.

 وی افزود: سردار سلیمانی صادقانه عمل می‌کرد، عملش بیانش را تأیید می‌کرد، او با عمل صالحش و جان فدایی در میدان عمل رفتارش مؤید گفتارش بود.

 جمشیدی خاطرنشان کرد: مکتب یعنی اصولی که نزدیک جامعه پذیرفته شده، به آنها عمل می‌شود و از آنها دفاع می‌کند، سردار سلیمانی به تعبیر رهبر انقلاب یک مکتب است.

امام‌جمعه چایپاره بیان کرد: هر مدعی ایمان مؤمن نیست و هر مدعی پیرو ولایت پیرو نیست، سردار سلیمانی کسی است که ادعای ولایت‌مداری و انقلابی می‌کند و در عمل موضع انقلابی می‌گیرد، با جان و مال در خدا جهاد کردند و ولایت‌مدار حقیقی است.

 وی به شعار چهارمین سالروز شهادت سردار سلیمانی با عنوان شهید القدس اشاره کرد و گفت: اگر حاج‌قاسم خودش را جان فدای انقلاب و اسلام می‌داند در میدان عمل این را نشان می‌دهد.

 جمیشیدی ادامه داد: البته شهادت تنها در هنگام مرگ اتفاق نمی‌افتد؛ بلکه شهادت یک جریان ارادی است همان‌طور که قرآن کریم می‌فرماید: مؤمنان کسانی هستند که به خدا، وحی و معادباور دارند و در عرصه این باورمندی هیچ تردیدی برای آن‌ها وجود ندارد و با جان و مال خود جهاد می‌کنند.

وی یادآور شد: مطالب گفتنی از این مرد بزرگ فراوان است بایستی در جلسات متعدد از حاج‌قاسم بگوییم تا ما هم بتوانیم این راه روشن و مکتب ایشان را ادامه دهیم.

در این مراسم، مردم چایپاره حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان را با شعارهای مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق کفار را محکوم کردند.

در پایان مراسم از خانواده‌های شهدا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×