» پیشخوان » یادواره شهدای طلبه و روحانی در خوی برگزار شد
پیشخوان - تازه های خبر - خوی - فرهنگی

یادواره شهدای طلبه و روحانی در خوی برگزار شد

خرداد 16, 1402 زمان مطالعه: 1 دقیقه 60

یادواره 24 شهید سر افزار طلبه و روحانی خوی با حضور جمعی از مردم و مسئولین در حوزه علمیه امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش حرف رک به نقل از آذرباخیش؛ حجت‌الاسلام مصطفی کرمی سخنران برجسته کشوری در این یادواره با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدای روحانی تکریم علم و جهاد و شهادت است در تشریح نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: باید گفت روحانیت در دفاع مقدس در کنار رزمندگان اسلام کارنامه درخشانی دارند و نقش روحانیت تنها مختص به دوران دفاع مقدس نیست؛ بلکه روحانیت از قبل از انقلاب و در طول تاریخ اسلام در صحنه‌های مختلف نقش بسزایی در هدایت فکری مردم داشته‌اند.

 وی تأکید کرد: بصیرت‌افزایی، روشنگری و تقویت معنویت در جبهه‌ها مرهون نقش بسزای روحانیت است و امروز مهم‌ترین وظیفه روحانیت در قبال اهداف شهدا حضور در سنگر جهاد تبین برای دفاع از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

 حجت‌الاسلام قاسم‌خانی امام‌جمعه خوی هم در این یادواره با یادآوری اینکه شهدا در قهقهه مستانه‌شان و شادی وصولشان عندربهم یرزقون هستند افزود: این یادواره باهدف پاسداشت یاد و خاطره 24 شهید طلبه و روحانی شهرستان خوی و شهدای روحانی سرافراز آذربایجان غربی برای دومین سال برگزار شد.

 امام‌جمعه خوی گفت: شهدای روحانی در بین اقشار از نظر نسبت جمعیتی بالاترین جمعیت را دارند و در تبلیغ و مجاهدت در رأس قله ایثار قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×