» اجتماعی » یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب اسلامی تربیت زنان فرزانه و تحصیل‌کرده است
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان

یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب اسلامی تربیت زنان فرزانه و تحصیل‌کرده است

خرداد 3, 1402 50

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب اسلامی تربیت زنان فرزانه، تحصیل‌کرده و خوش‌فکر است.

سمیه مرتاض در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حرف‌رک، با بیان اینکه، یکی از بزرگ‌ترین افتخارات انقلاب اسلامی تربیت زنان فرزانه، تحصیل‌کرده، خوش‌فکر و ممتازی است، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی افزایش یافت و رسمیت دینی پیدا کرد به‌طوری‌که اگر به پازل دانایی کشور نگاه کنیم نقش زنان در این پازل بسیار تعیین‌کننده است.

وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هویت‌های بسیار زیبایی به زنان ایرانی ارزانی شده است تا جایی که سطح مدیریت در بین زنان ایرانی بیش از ۲۵ درصد نسبت به قبل از انقلاب افزایش پیدا کرده است.

معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: حضور زنان در مسابقات بین‌المللی همیشه برای همه کشورها در سراسر جهان مهم بوده و این روزها شاهدیم در برخی کشورها حجم زیادی از مدال‌ها در رویدادهای مهمی مانند المپیک و بازی‌های آسیایی توسط این قشر کسب می‌شود و کسب رتبه‌های نخست ورزشی توسط بانوان از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ منحط غرب با به حاشیه بردن نقش‌زن، اساس بنیان خانواده را تحت شعاع قرار دادند، گفت: در سال اخیر غرب با برنامه‌های مختلف به دنبال تضعیف ارزش‌های زن مسلمان ایرانی بوده است؛ اما زنان مسلمان با حفظ شئون اسلامی هر روز بیش‌تر از گذشته در عرصه مختلف داخلی و خارجی نقش‌آفرینی می‌کنند.

مرتاض با اشاره به نگاه تحقیرآمیزی که جوامع غربی به زنان دارند، افزود: فرهنگ غربی از زن برهنگی خواسته و بی‌اخلاقی را در جامعه اشاعه می‌دهد و همواره در پی متزلزل کردن جایگاه زن در ایران اسلامی بوده است.

 

وی به شایستگی زنان کشورمان در مدیریت و خدمت به مردم اشاره کرده و افزود: آمارها روایتگر نقش‌آفرینی ارزشمند زنان در کشورمان بوده و این افتخار جمهوری اسلامی است که زنان در بسیاری از جایگاه‌ها از مردان بهتر عمل کرده‌اند.

مرتاض با بیان اینکه دشمن با استحاله چهره زن مسلمان به دنبال جایگزینی سبک زندگی غربی است، گفت: امروز قسمت اعظم مشکلات خانوادگی ما الهام‌گرفتن از شبکه‌های ماهواره‌ای غربی است که تخریب حریم خانوادگی را در رأس فعالیت‌های خویش قرار داده، و این دقیقاً در راستای برنامه‌های تسلط فرهنگی دشمن است.

وی با بیان اینکه، سیره امامین انقلاب در خصوص دختران و زنان ایرانی نگاه بسیار متمدنانه‌ای است، گفت: رهبر معظم انقلاب در بیشتر سخنان خود به نقش‌زن در جامعه پرداخته و سخنانی مهم را در این باره ایراد فرموده‌اند.

مرتاض عنوان کرد: نگاه مقام معظم رهبری به زن، نگاهی جامع است که هم‌ارزش‌های الهی و هم منطق انسانی، در آن لحاظ شده است.

وی در ادامه بار دیگر به سخنان رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در صحبت‌های دیگر خود بانوان ایرانی را قوی‌تر دانسته و فرموده‌اند؛ حضرت فاطمه زهرا (س) کامل‌ترین و برترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان است که امروز نیاز است همه امت اسلامی به‌ویژه زنان ما بیش‌ازپیش در همه امور از زهد، تقوا و عبادت گرفته تا همسرداری، ولایت‌پذیری و ایثارگری از این بانوی بزرگوار درس بگیرند.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×