» اجتماعی » یک منزل مسکونی در مهاباد طعمه‌ حریق شد
اجتماعی - پیشخوان
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مهاباد:

یک منزل مسکونی در مهاباد طعمه‌ حریق شد

دی 21, 1402 1 10

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد از آتش‌گرفتن یک منزل مسکونی در فرهنگیان واقع در خیابان مولوی مهاباد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» سردار فداکار مکری در گفتگو با خبرنگار هالان-۲۴ اظهار کرد: با توجه به تماس شهروندان با آتش‌نشانی، پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۱، مبنی‌بر آتش‌گرفتن یک منزل مسکونی واقع در فرهنگیان خیابان مولوی مهاباد گزارش شده است.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی رخ‌داده در منزل مسکونی عنوان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده علت اصلی آتش‌سوزی ابزار آلات موسیقی بوده است که بر اثر اتصال برقی و کامپیوتری آتش‌سوزی به وقوع پیوست موارد دیگر در دست بررسی قرار دارد.

فداکار مکری تصریح کرد: در این عملیات برای مهار آتش‌سوزی بلافاصله ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی مهاباد و دو اکیپ مجزا جهت اطفای حریق وایمن سازی محیط به محل حادثه اعزام شدند، این حادثه خسارت جانی در پی نداشت ولی بر اساس تحقیقات و گزارشات دریافتی بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان خسارتی مالی در پی داشته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد بیان کرد: برای مهارکردن آتش‌سوزی ایستگاهای آتش‌نشانی مجهز با خودروهای سبک‌وسنگین در محل حادثه حضور داشتند و با تلاش و همکاری مستمر، توانستند آتش‌سوزی را در مدت‌زمان کوتاه کنترل و مهار کنند.

فداکار مکری خاطرنشان کرد: به همشهریان توصیه می‌شود از اقداماتی که ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود، خودداری کنند در صورت مشاهده هر گونه آتش‌سوزی، لطفاً فوراً به سامانه ۱۲۵ یا ارگان‌های مربوطه اطلاع دهید.

وی برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مسکن از طریق اتصالات برقی اظهار کرد: همواره از لوازم برقی با نشان استاندارد و با کیفیت بالا استفاده کنید چون لوازم تقلبی گاهاً دارای عیب و خطر آتش سوزی هستند.

در حال حاضر، این سازمان در مهاباد فعالیت می‌کند و دارای سه ایستگاه، ۴۲ نفر کارکنان عملیاتی و هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه‌سنگین برای امداد و نجات و اطفای حریق آماده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌‌غربی واقع شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×