» اخبار استان » ۱۴۰ واحد در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند
اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - میاندوآب
استاندار آذربایجان‌غربی:

۱۴۰ واحد در آذربایجان غربی در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشتند

خرداد 28, 1402 60

استاندار آذربایجان غربی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۱۴۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و تعهد شغلی ۱۱۰ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، محمدصادق معتمدیان در گفت‌وگو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی در میاندوآب، اظهار کرد: امروز از تعدادی واحدهای تولیدی در میاندوآب بازدید و نشستی هم فعالان اقتصادی داشتیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هفتاد و سومین بازدید در راستای یکشنبه‌های تولید، افزود: در ادامه رویه گذشته با حضور در شهرستان‌ها از نزدیک مسائل را بررسی می‌کنیم.

وی گفت: باتوجه‌به سیاست‌گذاری کلان و نام‌گذاری امسال به نام سال “مهار تورم، رشد تولید” از سوی مقام معظم رهبری، یکی از اولویت‌های مجموعه دولت و استانداری و فرمانداری‌ها این موضوع است.

معتمدیان با اشاره به ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان از ابتدای دولت سیزدهم، تصریح کرد: چهارفصل پیاپی شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بوده و سه فصل هم شاهد یک‌رقمی بودن نرخ بیکاری بودیم و بیشترین نرخ کاهش بیکاری در بین استان‌ها نیز متعلق به آذربایجان غربی بوده است.

استاندار آذربایجان غربی با تأکید بر احیای واحدهای تولیدی راکد در استان، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۱۴۰ واحد راکد به چرخه تولید بازگشته و شاهد تحقق ۱۱۰ درصدی اشتغال در استان بودیم.

وی با اشاره به اینکه میاندوآب جزو شهرهای پیشران کشاورزی در استان است، گفت: تقویت زیرساخت‌های کشاورزی و اقتصادی، تکمیل مکانیزاسیون، بهره‌وری مصرف آب نیز در بالابردن راندمان اثرگذار خواهد بود.

معتمدیان با بیان اینکه میاندوآب شاهراه ارتباطی است، اظهار کرد: تمرکز بر انجام فراوری محصولات کشاورزی، جلوگیری از خام‌فروشی از فرصت‌های ایجاد اشتغال است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: هم چنین باتوجه‌به موقعیت میاندوآب، با پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس به دنبال ایجاد شهرک لجستیکی و توزیع‌کننده در جنوب استان باشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×