» اجتماعی » ۱۶۴۸ معلم جذب آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی می‌شوند  
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی مطرح کرد:

۱۶۴۸ معلم جذب آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی می‌شوند  

خرداد 27, 1402 20

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۶۴۸ نفر پس از گذراندن فرایند گزینش و مصاحبه به‌عنوان آموزگار جذب آموزش‌وپرورش این استان می‌شوند.

علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، در خصوص جذب معلم برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال یک هزار ۶۴۷ نفر پس از گذراندن فرایند گزینش و مصاحبه به‌عنوان آموزگار جذب آموزش‌وپرورش این استان می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: آزمون کتبی ۷۱۸ نفر معلم ابتدایی برگزار شده است و به‌زودی نتیجه آن اعلام و مصاحبه حضوری آنان آغاز می‌شود.

 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ۹۳۰ نفر که در آزمون دبیری و هنرآموزی شرکت کرده بودند به‌زودی نتیجه آنان نیز از طریق آزمون سنجش اعلام خواهد شد.

 

مطهری با بیان اینکه، آزمون‌دهندگان برای جذب آموزگار باید ۶۸ درصد امتیاز را کسب کنند، عنوان کرد:  از مجموع پذیرفته‌شدگان در آموزش ابتدایی ۲۷۵ نفر با جنسیت زن و ۴۴۳ نفر با جنسیت مرد است،

 

وی تصریح کرد: هرساله بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق متقاضیان شرکت‌کننده در آزمون استخدامی و یا از بین داوطلبان کنکور تأمین می‌شود.

مطهری بیان کرد: معلمان وظیفه خطیر و مهمی برعهده داشته و نزدیک‌ترین ارتباط را با شغل انبیا دارند درواقع معلم نقطه آغازی برای سمیع و بصیر شدن جامعه به شمار می‌آید به همین جهت اگر معلمان به‌درستی وظایف خود را انجام دهند سعادت یک نسل تضمین خواهد شد و برعکس اگر این وظایف به‌خوبی انجام نشود نابودی یک شخص و حتی جامعه رقم خواهد خورد.

 

وی تأکید کرد: هر فردی که در عرصه تعلیم‌وتربیت وارد می‌شود باید ویژگی‌های یک معلم خوب را داشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×