» اجتماعی » ۲۰ درصد کلاس‌های درس در آذربایجان غربی نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است
اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‌ غربی خبر داد:

۲۰ درصد کلاس‌های درس در آذربایجان غربی نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است

تیر 10, 1402 30

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آذربایجان غربی گفت: ۲۰.۹ درصد کلاس‌های درسی در استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است.

رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ با بیان اینکه ۷۵۴ کلاس درس در آذربایجان غربی تخریبی است، اظهار کرد: این تعداد شامل ۳.۸ درصد کلاس‌های درسی استان می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش سازمان نوسازی سه هزار و ۲۸۴ کلاس درس شامل ۱۷.۱ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آذربایجان غربی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌ها سازمان نوسازی مدارس، حدود ۲۰.۹ درصد کلاس‌های درس در استان که شامل چهارهزار و ۳۷ کلاس است نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است.

وی با اشاره به سهم مدارس شهرستان خوی از تخریبی و نیازمند مقاوم‌سازی، گفت: ۴۵۱ کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و ۸۷ کلاس در این شهرستان تخریبی است.

رحمانی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۵ پروژه با ۴۰۰ کلاس در طول سال جاری احداث و تحویل دستگاه‌های بهره‌بردار شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۷۶ مدرسه با 455 کلاس درس به متراژ 67 هزار مترمربع تجهیز و نوسازی شد که در مقایسه با سال 1400 با پیشرفت 107 درصدی همراه بوده است.

رحمانی با اشاره به نقش خیرین در امر مدرسه‌سازی گفت: در سال گذشته خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز 480 میلیارد تومان تعهد کردند که در مقایسه با سال قبل پیشرفت چشمگیری داشتیم.

رحمانی بیان کرد: هم اکنون 138 پروژه در قالب 657 کلاس درس با زیربنای ۸۹ هزار مترمربع به‌صورت مشارکتی و خبرساز در دست اجرا داریم.

وی در خصوص استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس سطح استان گفت: سال گذشته بخاری‌های نفتی در کلیه مدارسی که زیرساخت گازرسانی در محل وجود داشت به طور کامل جمع‌آوری شد، به‌طوری‌که الان هیچ مدرسه‌ای که علمک گاز در محل وجود داشته باشد، اما بخاری نفتی داشته باشد در استان نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در آذربایجان غربی تصریح کرد: در مدارس که زیرساخت گازرسانی در محل وجود نداشته باشد از بخارهای نفتی استاندارد بهره‌مند می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×