» اخبار استان » ۲۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌ غربی باقی مانده است
اخبار استان - ارومیه - تیتر یک

۲۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های آذربایجان‌ غربی باقی مانده است

اردیبهشت 22, 1402 30

خسرو شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک، با بیان اینکه سال گذشته، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن سیب از باغات استان برداشت شد، اظهار کرد: از این میزان سیب برداشت شده از باغات استان، ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده بود.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵۵۰ هزار تُن سیب‌درختی از طریق گمرکات استان به کشورهای خارجی از جمله عراق، روسیه، ازبکستان، لیبی، قصر، امارات، هندوستان و افغانستان صادر شده است، افزود: سیب‌درختی بر مبنای قابلیت صادراتی به بازار کشورهای همسایه صادر می‌شود.

 

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین حدود ۱۰۰ هزار تُن سیب ذخیره‌سازی شده در سردخانه‌های نیز در داخل کشور مصرف شد.

 

وی به وضعیت کنونی ذخیره‌سازی سیب در سردخانه‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از اتحادیه تولیدکنندگان سیب هم اکنون ۲۰ هزار تُن سیب در سردخانه‌های استان باقی‌مانده که علت اصلی باقی‌ماندن این حجم از سیب در سردخانه‌ها عدم تمایل صاحبان کالا به جهت ارائه به بازار است.

 

شهبازی بیان کرد: در حال حاضر سیب باقی‌مانده در سردخانه‌های استان از دست باغداران خارج شده و در دست عمده‌فروشان است.

 

وی به مشکلات پیشروی صادرات سیب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از جمله مشکلات پیشروی صادرات این محصول، عدم وجود مشوق‌های صادراتی، مشکلات به وجود آمده در مواقع تهاتر سیب با محصول موز و همچنین برگشت ارزی بود.

 

به گزارش حرف رک، باغداران آذربایجان غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تُن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص می‌دهند.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×