» اخبار استان » ۲۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی میاندوآب فعالیت می‌کنند
میاندوآب
اخبار استان - پیشخوان - میاندوآب
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

۲۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی میاندوآب فعالیت می‌کنند

خرداد 24, 1402 40

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۲۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی این شهرستان در عرصه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

به گزارش حرف رک، رضا مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به پتانسیل‌های بخش کشاورزی در میاندوآب، گفت: کشاورزی اساس فعالیت‌های اقتصادی و تأمین‌کننده شغل و درآمد بیش از ۶۱ درصد جمعیت شهرستان میاندوآب است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: ۲۳ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی این شهرستان در عرصه تولید محصولات کشاورزی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشت زرخیز میاندوآب قطب دامپروری و کشاورزی استان است، اظهار کرد: میاندوآب دارای حدود ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: شهرستان میاندوآب دارای نزدیک به ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک است.

مقدم تصریح کرد: تنوع محصولات تولیدی در حوزه‌های مختلف زراعی، باغی، دام و شیلات بسیار بالا بوده و بیش از ۵۰ نوع محصول در این شهرستان تولید می‌شود.

وی هم چنین با تقدیر از زحمات ارزشمند و تلاش‌های شبانه‌روزی تولیدکنندگان بخش کشاورزی، گفت: استفاده از روش‌های نوین علمی در افزایش تولید محصولات زراعی، مدیریت مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی، بهبود تغذیه گیاهی از جمله استفاده از کودهای ریزمغذی و افزایش عملکرد در واحد سطح از جمله اقدامات کشاورزان و تولیدکنندگان در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×