» اجتماعی » ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به قالی‌بافان آذربایجان‌غربی پرداخت شد
اجتماعی - اخبار استان - تازه های خبر

۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به قالی‌بافان آذربایجان‌غربی پرداخت شد

خرداد 22, 1402 30

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی یک سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای حمایت و رونق در حوزه قالی‌بافی به فعالان این رشته پرداخت شد.

به گزارش حرف رک، اسد فرهمند در گفت‌وگو با خبرنگان خبری اظهار کرد: از این میزان پرداختی، مهاباد با ۳۳ میلیارد ریال به ۸۸ نفر سهم بیشتری را نسبت به سایر شهرهای استان جذب و پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه بخش تسهیلات و بیمه قالیبفان عمده مشکلات این حوزه است، افزود: از سال ۱۳۹۵ جذب بیمه قالی‌بافان با توجه به مشکلات تامین بودجه متوقف و برای جبران آن طی توافق‌نامه با صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان نسبت به تحت پوشش قرار دادن قالی‌بافان اقدام شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: این استان در توافق‌نامه با صندوق بیمه کشاورزان برای بیمه قالی‌بافان در کشور پیشتاز بود بطوریکه آمار بیمه قالی‌بافان از این محل بیشتر از بیمه قالی‌بافی است.

فرهمند با اشاره به رکورد صنعت فرش دستباف در منطقه گفت: صادرات این محصول با توجه به مشکلات ایجاد شده به واسطه تحریم، شیوع کرونا و همچنین جنگ در بخشی از اروپا به عنوان بازار هدف بر رونق این صنعت اثر منفی داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به فصلی بودن شغل قالیبافی امروزه گرایش به بافت تابلو فرش‌ها از نظر خرید و فروش رونق بیشتری نسبت به سایر فرش‌ها دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×