» اخبار استان » ۲۸۳۵ مددکار ترویجی در آذربایجان غربی فعالیت دارند
اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - میاندوآب
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۲۸۳۵ مددکار ترویجی در آذربایجان غربی فعالیت دارند

آذر 6, 1402 50

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: دو هزار و ۸۳۵ مددکار ترویجی در زمینه انتقال دانش فنی روز به کشاورزان، در سطح استان فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، بهروز خضرلو صبح امروز در گردهمایی مددکاران ترویجی ادارات جهاد کشاورزی جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب با اشاره به اهمیت و جایگاه کشاورزی، اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی کشور، از مهم‌ترین اهداف و وظایف هر دولتی بوده و وزارت جهاد کشاورزی نیز اصلی‌ترین و مهم‌ترین رکن این وظیفه مهم و خطیر است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ازآنجایی‌که سطح زیر کشت محصولات کشاورزی قابل‌افزایش نیست؛ بنابراین باید عملکرد در واحد سطح را افزایش دهیم و برای رسیدن به این نتیجه، نیازمند دستیابی به علم و دانش در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در امر افزایش عملکرد در واحد سطح، گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح در سایه آموزش و ترویج محقق می‌شود و لذا باید به این موضوع توجه ویژه داشت.

خضرلو به نقش مددکاران ترویجی در زمینه آموزش و ترویج اشاره و تصریح کرد: مددکاران ترویجی مانند یک پل ارتباطی بین مرکز تحقیقات و تولیدکنندگان عمل می‌کنند و آخرین یافته‌های علمی را به سایر کشاورزان انتقال می‌دهند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت دو هزار و ۸۳۵ مددکار ترویجی در استان، اظهار کرد: این مددکاران ترویجی در زمینه انتقال دانش فنی روز به کشاورزان، در مناطق مختلف آذربایجان غربی فعالیت دارند.

وی افزود: مددکاران ترویجی به‌عنوان عناصر اصلی و ضروری شبکه ترویج، همسو و در کنار کارشناسان جهاد کشاورزی، دانش روز را به تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی منتقل می‌کنند.

خضرلو با بیان اینکه مددکاران ترویجی در بین کشاورزان از مقبولیت بالایی برخوردار هستند، گفت: مددکاران ترویجی نقش بسزایی در جلب مشارکت مردمی در راستای اجرای هر چه‌بهتر برنامه‌ها و طرح‌های تحقیقی و ترویجی کشاورزی در مناطق مختلف دارند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مددکاران ترویجی می‌توانند با اقدامات مهم خود اثربخشی و تعداد کشاورزان تحت پوشش طرح‌های سازمان جهاد کشاورزی را افزایش می‌دهند.

وی هم چنین با تأکید بر ضرورت توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی و اجرای برنامه‌های آموزشی – ترویجی، تصریح کرد: آموزش صنف به صنف در دنیا بهترین روش ترویج و آموزش بوده و مددکاران ترویجی نیز چون از بین خود کشاورزان هستند، بهتر می‌توانند مطالب علمی و ترویجی را به سایر کشاورزان آموزش دهند.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: مددکاران ترویجی جزو لاینفک شبکه ترویج کشاورزی بوده و باید همواره در جریان برنامه‌ها، سایت‌ها، طرح‌های اجرایی جهاد کشاورزی بوده و زیر چتر خدمات ترویجی قرار گیرند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×