» اجتماعی » ۴۱ عنوان برنامه در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
اجتماعی - اخبار استان - ارومیه - تیتر یک
به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر؛

۴۱ عنوان برنامه در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

اردیبهشت 31, 1402 40

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی، گفت: به مناسبت سوم خرداد، عملیات بیت‌المقدس و سالروز آزادی خرمشهر ۴۱ عنوان برنامه و دو هزار و ۷۰۰ ریزبرنامه در استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری حرف‌‌رک، سردار جلیل وحیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای دفاع مقدس بر اساس سیاست‌های غلط رئیس‌جمهور وقت اجازه هیچ حمله و یا دفاع تمام‌قد داده نمی‌شد و بعد از عزل آن جنب‌وجوش در جبهه‌های حق علیه باطل به وجود آمد و اولین عملیات پس از آن باعث شکسته‌شدن حصر آبادان شد.

وی افزود: با شکسته‌شدن حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه روحیه رزمندگان اسلام بالا رفت و شاهد وقوع عملیات‌های عظیمی در فاصله زمانی کم بودیم تاحدی‌که ارتش تا دندان مسلح صدام دیگر توان حمله نداشت.

مدیرکل حفظ آثار و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس عملیات بیت‌المقدس را شاهکار هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار کرد: صدام در آن دوران گفته بود اگر ایران خرمشهر را آزاد کنند کلید فتح بصره را به دست آوردند و رزمندگان رشید اسلام با انجام عملیات بیت‌المقدس نه‌تنها پنج هزار و 380 کیلومترمربع از وسعت خاک ایران اسلامی را آزاد کردند؛ بلکه ضربات وحشتناکی به ارتش عراق وارد کردند.

وی گفت: آزادسازی خرمشهر پیامدهای بسیاری برای ایران داشته که بالارفتن روحیه مردم و رزمندگان، بالارفتن وحدت و انسجام نیروهای مسلح، برآورده‌شدن مطالبه مردم، بالارفتن قدرت نفوذ ایران در منطقه و بالارفتن قدرت دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سطح جهانی نمونه‌ای از آن است.

 

وحیدی باتوجه‌به اهمیت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و تأثیر آن بر سایر رویدادهای دفاع مقدس، گفت: باید چهل و یکمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد را به بهترین نحو گرامی بداریم؛ چراکه فتح خرمشهر نقطه کلیدی دفاع مقدس است.

وی در واکنش به اخبار منتشر پیرامون کشیدن دیوار محوطه موزه دفاع مقدس گفت: بر اساس تدابیر اتخاذی و شرایط پیشرو حائل و با ورودی‌های مخصوص و مناسب، استقرار سردرب انجام گرفت تا حدود و مرز موزه مشخص شود و خود شهروندان نیز با آرامش بیشتری از مکان بازدید کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به جایگاه و نقش عملیات بیت‌المقدس و تأثیر آن بر هشت سال جنگ تحمیلی گفت: سهم آذربایجان غربی در این عملیات ٧٠٠ نفر بود که ١٠٩ شهید و ٧٨ جانباز شدند.

وحیدی با بیان شعار امسال ” ما متحدیم” است، افزود: به مناسبت چهل و یکمین سالروز آزادسازی خرمشهر ۴۱عنوان برنامه و دو هزار و ۷۰۰ ریزبرنامه در استان اجرا می‌شور.

وی تصریح کرد: افتتاح پروژه آبرسانی، رونمایی از کتاب و برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، همایش مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از فرماندهان، اجرای مراسم زنگ‌مقاومت در مدارس، برگزاری ۴١ یادواره شهدا، کوه‌پیمایی و غیره از برنامه‌های شاخص این ایام است.

انتهای پیام/


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×