» اجتماعی » ۶۴ اکیپ دامپزشکی آذربایجان غربی در عید قربان بر ذبح دام نظارت می‌کنند
اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۶۴ اکیپ دامپزشکی آذربایجان غربی در عید قربان بر ذبح دام نظارت می‌کنند

تیر 7, 1402 50

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از تشدید نظارت‌ها بر ذبح دام در عید قربان خبر داد و گفت: در این روز تعداد ۱۹ اکیپ ثابت و ۴۵ اکیپ سیار در استان به شهروندان خدمات رایگان ارائه می‌دهند.

امید خلیل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار حرف رک؛ از تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد و اظهار کرد: کارشناسان دامپزشکی، یک روز قبل از آغاز عید سعید قربان در سطح استان در میادین مجاز عرضه دام مستقر هستند .

وی بر لزوم تشدید مراقبت‌ها از سوی شهروندان در ذبح و عرضه دام  عید قربان تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به هماهنگی به‌عمل‌آمده با شهرداری‌ها مبنی بر تعیین مکان‌های مشخص برای عرضه دام زنده در هر شهرستان و استقرار اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی به‌منظور تأیید سلامت دام‌های قربانی، لازم است شهروندان با مراجعه به این میادین نسبت به خرید دام زنده اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در روز عید قربان همه کشتارگاه‌های صنعتی دام استان برای ارائه خدمات به شهروندان فعال هستند، گفت: در این مراکز بازرسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی وظیفه تأیید سلامت بهداشتی و شرعی دام را برعهده دارند و پس از ذبح دام و نظارت بهداشتی از سوی دکتر دامپزشک کشتارگاه و نظارت شرعی توسط روحانی ناظر شرعی مستقر در آن مکان نسبت به تحویل لاشه و دیگر اجزای خوراکی آن اقدام می‌شود.

وی افزود: به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قربانی و تأمین بهداشت عموم، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی به‌عمل‌آمده با مسئولان و با ۱۹ اکیپ ثابت و ۴۵ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دام‌های نذری و قربانی (گاو، گوسفند و بز) جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عید سعید قربان به طور رایگان است.

خلیل‌زاده تصریح کرد: همچنین از خیرین در استان درخواست می‌شود تا با استفاده از امکانات موجود در این مراکز ضمن سهولت در انجام اعمال روز عید سعید قربان، از انتشار آلودگی در سطح شهر و مخاطرات بهداشتی ناشی از آن جلوگیری می‌کنند.

وی عنوان کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دام‌های قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۶۵۵۰ و شماره‌تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه، سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ بعدازظهر آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات شهروندان هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×