» اخبار استان » میاندوآب » ۸۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد
میاندوآب
معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب:

۸۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شد

خرداد 11, 1402 20

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: بیش از هشت هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی میاندوآب به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش حرف رک به نقل از زرین خبر، بهزاد قنبری در بازدید سرپرست فرمانداری ویژه میاندوآب از ایستگاه پمپاژ پروژه واحد عمرانی یک، اظهار کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مهم‌ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم‌آبی است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: تاکنون هشت هزار و ۴۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی گفت: از این آمار، پنج هزار و ۵۰۷ هکتار آبیاری بارانی، ۳۴۴ هکتار آبیاری قطره‌ای، ۲۱۰ هکتار آبیاری کم‌فشار و یک هزار و ۸۰۰ هکتار نوار تی تیپ است.

قنبری با اشاره به اجرای ۱۹ کیلومتر پروژه پوشش بتنی انهار و ۶۰ کیلومتر انتقال آب با لوله، تصریح کرد: در مجموع با اجرای این طرح‌ها ۳۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شده است.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه و حفظ منابع آب سطحی و زیرزمینی، طرح‌هایی در دشت میاندوآب و در اراضی پایاب بند انحرافی نوروز لو تحت عنوان واحدهای عمرانی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×