» پیشخوان » ۹ دی یکی از روزهای تاریخی و ماندگار است
اصغری
پیشخوان - سیاسی - میاندوآب
رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی:

۹ دی یکی از روزهای تاریخی و ماندگار است

دی 10, 1402 20

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی گفت: مردم ایران اسلامی در ۹ دی ۸۸ به‌صورت خودجوش حماسه آفریده و این روز را به یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود اصغری عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در دانشگاه فرهنگیان میاندوآب، اظهار کرد: حماسه ۹ دی، یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی با اشاره به فتنه ۸۸ و برنامه‌ریزی وسیع و گسترده دشمنان، افزود: دشمن فکر می‌کرد که با فتنه‌ای که راه انداخته کار نظام تمام است ولی مردم ایران اسلامی در ۹ دی ۸۸ به‌صورت خودجوش به میدان آمدند و به دنیا اعلام کردند که دست از ولایت بر نمی‌دارند و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند.

وی با بیان اینکه پرچم‌دار حرکت مردمی ۹ دی، مردم آذربایجان بودند که یک روز زودتر از همه جای ایران به صحنه آمدند، تصریح کرد: ما افتخار می‌کنیم که سالگرد حماسه ۹ دی و تبلور غیرت مردم را گرامی می‌داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مردم نقش مهم در حکومت اسلامی دارند، اظهار کرد: مردم از پایه‌های اصلی حکومت الهی هستند که همیشه در صحنه بوده و در حکومت اسلامی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

اصغری با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی در ۹ دی ۸۸، اطیعوالله و اطیعوالرسول را معنا کردند، افزود: اگر مردم در صحنه باشند، دشمن کاری از پیش نمی‌برد و به اهداف خود دست نمی‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمن دررابطه‌با انتخابات برنامه‌ریزی وسیع و گسترده‌ای داشته و به دنبال حضور کم‌رنگ و عدم مشارکت مردم در انتخابات است؛ ولی غافل از آنکه مردم ایران اسلامی هوشیار و بصیر بوده و فریب توطئه‌های دشمنان را نمی‌خورند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی در ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها، اظهار کرد: هرکجا درب یک دانشگاه باز شود، در واقع درب یک زندان بسته می‌شود و لذا باید برای توسعه مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها تلاش کرد.

حماسه ۹ دی حاصل بصیرت مردمی بود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با گرامیداشت حماسه مردمی ۹ دی، اظهار کرد: مردم ایران همواره پشتیبان ولایت، انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند.

حجت‌الاسلام حیدر عباسی افزود: ۹ دی یک حماسه مردمی است که باید همواره زنده بماند و فراموش نشود.

مردم در ۹ دی، بصیرت خود را به نمایش گذاشتند

معاون طرح، برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این مراسم با تأکید بر گرامیداشت حماسه ۹ دی، اظهار کرد: مردم در ۹ دی نشان دادند که همواره بصیر بوده و اجازه نمی‌دهند کسی به‌نظام و انقلاب اسلامی دهن‌کجی کنند.

نبی‌الله احمدی از بصیرت به‌عنوان چراغ هدایت برای عبور از فتنه‌ها نام برد و گفت: مردم در ۹ دی، بصیرت خود را به نمایش گذاشتند.

حماسه ۹ دی، پیروزی مردم بر فتنه‌گران بود

نماینده مردم میاندوآب، چهاربرج و باروق در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از ۹ دی به‌عنوان حماسه مردم نام برد و اظهار کرد: حماسه ۹ دی، پیروزی مردم بر فتنه‌گران بود.

مهدی عیسی‌زاده افزود: مردم در نهم دی‌ماه حماسه‌ای آفریدند که فراموش ناشدنی است و برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×