» اخبار استان » تکاب » قرآن باید محور زندگی قرار بگیرد
تکاب
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

قرآن باید محور زندگی قرار بگیرد

خرداد 1, 1402 80

حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی عصر یکشنبه با استقبال مسئولین و روحانیون تکاب وارد این شهرستان شد.

 به گزارش حرف رک به نقل از شیز، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه روز یکشنبه در بدو ورود به تکاب با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه سپس در همایش علمای شیعه و سنی این شهرستان حضور یافت.

 سید مهدی قریشی در این آئین گفت: استان آذربایجان غربی رنگین کمانی از اقوام و مذاهب است و مدت‌های مدیدی است که در سایه بصیرت و هوشمندی علما و بزرگان، در آرامش و صمیمیت با یکدیگر زندگی می‌کنیم.

 نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی افزود: در کشور ما پیروان مذاهب و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند و الگوی بسیار مناسبی هستند برای سایر کشورها هستند.

 وی گفت: به میمنت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تعالیم عالیه اسلام عزیز، در کشور ما بین مذاهب مختلف وحدت و صمیمیت جاری است.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی سپس در همایش رویش‌های قرآنی تکاب حضور یافت.

 نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی در این همایش گفت: خداوند تبارک‌وتعالی قرآن را برای هدایت بشر نازل فرموده و جنس قرآن از نور است و هرکسی که با قرآن انس داشته باشد نورانیت می‌یابد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: خوشا به حال خانواده‌هایی که فرزندانشان با قرآن مأنوس‌اند و از معارف بی‌کران آن بهره می‌برند.

 وی ادامه داد: قرآن باید در جامعه ما محور قرار گیرد و خودمان و فرزندانمان باید به قرآن بها داده و سعادت دنیوی و اخروی خود را با همین عمل فراهم سازیم.

 در این همایش‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی کوهی امام‌جمعه شهرستان، اسماعیل حیدری آزاد فرماندار، ماموستا موسوی امام‌جمعه اهل‌تسنن نیز نقطه‌نظرها و دیدگاه‌های خود را بیان داشتند.

 در پایان از تعدادی از روحانیون برجسته حوزه علمیه حضرت رسول اکرم (ص) و قاریان نمونه شهرستان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×