اخبار استان - پیشخوان - سلامت - گفتگو
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی خبر داد:

آذربایجان‌غربی، مقصدی جذاب برای گردشگری سلامت

اردیبهشت 9, 1403 ۰:۰۵ ق٫ظ 30

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی دارای ظرفیتی بالا در جذب گردشگر سلامت دارد.

مرتضی صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به تعداد تخت اتاق‌ها و سوئیت‌های در دسترس برای گردشگران سلامت در مراکز خدماتی استان اظهار کرد: 31 تخت در قالب اتاق و بخش‌های VIP در استان برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی آماده است.

وی با بیان اینکه، آذربایجان‌غربی دارای ظرفیتی بالا در جذب گردشگر سلامت دارد، تصریح کرد: اقدامات تشخیصی و درمانی‌، پیشگیری و غربالگری مطابق با پروتکل‌های بهداشتی، درمان و آموزش پزشکی و امکانات تخصصی و فوق تخصصی عمده خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده به گردشگران و بیماران سلامت در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی به تعداد بیماران خارجی پذیرفته شده در استان  اشاره کرد و گفت: در سال 1400 تعداد یک هزار و 325 بیمار خارجی، یک هزار و 945 بیمار در سال 1401 و در 9 ماهه سال گذشته نیز دو هزار و 30 بیمار خارجی در مراکز دارای مجوز IPD استان بستری و درمان شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین براساس بررسی‌های به‌عمل آمده و بر اساس آمارهای غیررسمی بیماران خارجی (حدودأ هر سال سه هزار بیمار) نسبت به مراجعه انفرادی و سرپائی به درمانگاه‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌های تخصص و فوق تخصصی استان آذربایجان‌غربی جهت انجام مراحل تشخیص و درمان بیماری خود اقدام می‌کنند.

صفری در ادامه به ملیت بیماران سلامت و درمان ورودی به مراکز درمانی و مجموعه‌های تخصصی اشاره کرد و اظهار داشت: 98 درصد بیماران خارجی از اقلیم کردستان عراق و بقیه از سایر کشورها نظیر آذربایجان، ترکیه است.

وی تصریح کرد: مراکز آب درمانی، مراکز لجن درمانی، مراکز ماسه درمانی، مراکز ماساژ درمانی، مراکز نمک درمانی آبگرم هفت آباد ارومیه، آبگرم احمد آباد تکاب، سواحل دریاچه ارومیه، آب معدنی شیخ معروف، آب معدنی گراوا مهاباد، آب معدنی گراوان سردشت از جمله مراکزی هستند که ظرفیت ارائه خدمات را به گردشگران داخلی و خارجی را دارند.

صفری به پروژه‌های در حال اجرای در حوزه گردشگری سلامت نیز اشاره کرد و گفت: مرکز گردشگری سلامت آقانیا ( ارومیه )، مرکز گردشگری سلامت صابر واحد (بند ارومیه)، مرکز آب درمانی قطور خوی، مرکز آب‌درمانی ( چی چست ارومیه )، آبگرم ایستی سو سلماس در چالدران از جمله پروژه‌های در حال سرمایه‌گذاری در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی به تعداد و نام مرزهای زمینی استان که مسافران و گردشگران از آن وارد استان شده‌اند اشاره کرد و گفت: مرز بازرگان، مرز پلدشت، مرز رازی خوی، مرز سرو ارومیه، مرز تمرچین پیرانشهر، مرز کیله سردشت مرزهای زمینی هستند که مسافران و گردشگران از آن وارد استان شده‌اند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×