اشنویه - پیشخوان

اجرای طرح برخورد با شوتی سواران اشنویه

فروردین 30, 1403 ۱۱:۰۹ ق٫ظ 10

فرمانده انتظامی اشنویه گفت: از امروز طرح تشدید برخورد با رانندگان متخلف در سطح شهرستان اشنویه اجرا خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک»، علی توکلی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی «هه‌وال شنو»، اظهار کرد: به‌منظور رعایت نظم و آسایش اجتماعی، از این هفته طرح‌های عملیاتی پلیس در برخورد با صاحبان وسائط نقلیه متخلف در سطح شهرستان اشنویه تشدید خواهد شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان اشنویه افزود: در بحث پلاک خودروها که به‌عنوان سند هویتی هر وسیله نقلیه موتوری محسوب می‌شود، هرگونه مخدوش کردن پلاک، فاقد پلاک بودن خودرو یا پوشاندن پلاک به هر نحوی جرم تلقی شده و با فرد خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تغییر ارتفاع خودروها خاطرنشان کرد: هر وسیله نقلیهٔ بسته به کارایی آن برای حفظ امنیت سرنشینان توسط کارخانه‌های تولیدی با ارتفاع و تفاوت‌هایی نسبت به خودروی دیگر روانه بازار شده است؛ حال برخی افراد با تغییر بیش از حد در ارتفاع خودرو علاوه بر پایین آوردن سطح ایمنی خود، برای سایر افراد نیز کار آنها می‌تواند خطرآفرین باشد.

توکلی با اشاره به کورس‌های خیابانی و حرکات نمایشی برخی افراد اظهار کرد: خیابان و معابر محل رفت‌وآمد مردم از کودک تا بزرگسال و مسن است و افرادی که با رعایت‌نکردن قوانین دست به رانندگی پرخطر مانند کورس خیابانی و حرکات نمایشی می‌زنند با برخورد قاطع پلیس همراه خواهند شد.

وی دررابطه‌با جریمه افراد متخلف بیان کرد: با اجرای این طرح افراد متخلف علاوه بر اعمال قانون و توقیف وسائط نقلیه، برای آنها پرونده تشکیل شده و به دستگاه‌ قضایی برای ادامه پرونده معرفی خواهند شد.

توکلی در پایان تصریح کرد: امنیت و  آرامش شهروندان خط‌قرمز پلیس است و برهم‌زنندگان آرامش و رفاه اجتماعی مردم با برخورد قاطع پلیس همراه خواهند شد.

لازم به ذکر است این طرح از امروز اجاره شده است و افراد متخلف مانند استفاده‌کنندگان از لامپ‌های زنون، رانندگان پرخطر افرادی که در خیابان‌ها حرکات نمایشی انجام می‌دهند تحت پیگرد پلیس خواهند بود.

 

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×