اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی - گفتگو

ارسال ۷۵ اثر بین‌المللی به جشنواره شعر رضوی

فروردین 27, 1403 ۰:۰۵ ق٫ظ 00

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تا به امروز ۷۵ اثر در بخش بین‌المللی و فارسی به جشنواره شعر رضوی ارسال شده است.

علیرضا نوروزی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر رضوی، اظهار داشت: هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان‌های ترکی آذری به میزبانی آذربایجان غربی و از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود که امیدواریم با تمامی تلاش عوامل و مسئولان میزبانی خوبی در این جشنواره داشته باشیم.

وی افزود: شهرستان‌های آذربایجان غربی ظرفیت‌های خوبی دارند تا بتوانند در برگزاری جشنواره‌هایی همچون جشنواره بین‌المللی شعر رضوی میزبانی خوبی باشند و از لحاظ فرهنگی نیز به نفع استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: طبق قوانین این جشنواره شرکت‌کنندگان باید اشعار خود را به زبان ترکی آذری ارسال کرده و اشعار قبلاً در همایش یا جشنواره‌ای نباید شرکت کرده باشد.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره تا آخر فروردین‌ماه سال جاری مهلت دارند تا آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند تا بتوانند در این رویداد شرکت کرده و اگر بعد از زمان تعیین شده ارسال گردد آثار قبول نمی‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: امسال یک سال استثنایی در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی است چرا که ۷۵ اثر در بخش فارسی و بین‌المللی این جشنواره فرستاده شده است و کشورهای شرکت‌کننده آلمان، ترکیه، هلند، آذربایجان، عراق، روسیه، ترکمنستان و گرجستان هستند.

نوروزی گفت: در بخش داخلی نیز ۱۳۵ اثر از استان‌های آذربایجان غربی، قم، تهران، همدان، کرمانشاه، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و زنجان شرکت کرده‌اند که تا انتظار می‌رود سطح برگزاری جشنواره از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت: این جشنواره با موضوعات شخصیت حضرت رضا (ع) در قالب سرایش شعر در مدح و منقبت ابعاد مختلف شخصیتی، اجتماعی، سیاسی، معنوی، کرامات و القاب ایشان، در بخش معارف رضوی؛ بیان توصیفاتی شاعرانه از مضامین زیارت‌نامه‌های حضرت، احادیث و معارف رضوی برگزار می‌شود.

وی افزود: در تاریخ ۲۶ اردیبهشت این جشنواره افتتاح می‌شود و پنج کارگاه شعر نیز برگزار شده و بعد از میلاد باسعادت امام هشتم شیعیان، در شهر استانبول کشور ترکیه جشنواره اصلی شعر رضوی با حضور خادمان امام رضا برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×