سیاسی - ماکو
امام جمعه ماکو:

اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است

اردیبهشت 14, 1403 ۳:۳۷ ب٫ظ 10

امام‌جمعه ماکو گفت: برای ثبات اقتصادی، باید وعدهٔ صادق اقتصادی ایجاد شود چون وعدهٔ صادق باعث کاهش تنش اقتصادی و ثباتِ بازار در کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف رُک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی مرزداران، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام‌جمعه شهرستان ماکو در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه، انصاف را زیباترین خصلت اخلاقی خوانده و افزود: انسان در مقابل جهان هستی مسئول است. به بیان دیگر، هر آن چیزی که انسان در زندگی خود با آن در ارتباط است بر انسان حقوقی دارند، از طبیعت و جانداران گرفته تا ارحام و برادران دینی و حتی اجزای بدن خویش. این ارتباط‌ها به نحو احسن خود شکل نمی‌گیرد، مگر زمانی که در نظام حقوق دینی، حق هر یک رعایت شود.

 وی افزود: انصاف یکی از ویژگی‌های اهل ایمان است. انصاف به معنای این است که انسان به حقوق دیگران اقرار کرده و آن‌ها را ادا نماید و به معنای قسط و عدل است.

 امام‌جمعه ماکو با بیان اینکه معلم انسان را از جهالت به معرفت رهنمون می‌سازد، تصریح کرد: در مورد جایگاه معلم مقام معظم رهبری می‌فرمایند: معلم یعنی کسی که در دل انسان، یک چراغی را روشن می‏کند و او را از جهالت به دانایی و معرفت رهنمون می‏سازد. این معنای معلم است، این بزرگ‌ترین چیزی است که در حیات انسان قابل‌تصور است که البته این کلام برگرفته از کلام خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ص) است.

 وی با اشاره به هفته عقیدتی سیاسی در خصوص عقیدتی سیاسی سپاه گفت: باتوجه‌به اینکه سپاه یک ارگان نظامی، آرمانی است، لذا نیاز به عقیدتی سیاسی در آن بیش از سایر نیروهای مسلح احساس می‌شود؛ چون سپاهیان هم از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌کنند و هم حافظان و فدائیان رهبری هستند؛ لذا نیاز به بصیرت دینی و سیاسی بیشتری دارند و بدین جهت وجود عقیدتی سیاسی در این نهاد انقلابی، بیش از سایر ارگان‌ها الزامی است.

 وی با تأکید بر اینکه اکنون نوبت وعده صادق اقتصادی است اذعان کرد: شاید کمتر به این نکته توجه کرده باشیم که طوفان الاقصی و وعده صادق، توطئه‌های اقتصادی دشمن را هم درهم ریخت و در آن تغییر و تعویق ایجاد کرد.

 امام‌جمعه ماکو افزود: توافق ابراهیم و کریدورِ آیمک درصدد بودند ایران را در جبههٔ اقتصادی به انزوا بکشانند و مزیت‌های نسبی سرزمین ایران را کم‌اثر کرده، یا از او بگیرند؛ اما طوفان الاقصی و وعدهٔ صادق باعث شد قصهٔ دالان زنگ زور هم به مُحاق برود و باکو فعلاً آن را بایگانی کند.

 وی تصریح کرد: اکنون با این تجربهٔ موفق، قوای سه‌گانه و همهٔ دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی برای ثبات اقتصادی، باید یک طوفان الاقصی و وعدهٔ صادق اقتصادی را ایجاد کنند چرا که وعده صادق نشان داد که منطقِ مقاومت و هجومِ بر دشمن، نه‌تنها باعث شد تا تنش اقتصادی در کشور کاهش یابد، بلکه به ثباتِ بازار نیز کمک کرد و به‌خاطر امنیت و بازدارندگی که ایجاد کرد، باعث شد تا سرمایه‌گذاران عزیز، در این کشور به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق شوند.

 حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: دولت، بانک مرکزی و وزارتخانه‌های اقتصادی برای رفع مشکلات معیشتی که کامِ مردم را تلخ کرده است، باید یک نقشهٔ روشن و اقداماتِ نقطه‌زن بر علیه سوداگرانِ امنیتِ اقتصادیِ ایران تهیه و تدارک ببینند و خانه‌های فساد اقتصادی را در اربیل و اتاق‌های سیاه دلار فردایی و تلگرامی را مورد هدف قرار دهند و بدون مماشات، فرازوفرودهای آزاردهندهٔ بازار پول و سرمایه را کاهش دهند.

 وی با اشاره به شعار سال گفت: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال «جهش تولید و مشارکت مردم» نام‌گذاری کرده است البته در صورتی مردم در بخش تولید سرمایه‌گذاری می‌خواهند که دولت زمینه را برای حضور مردم در عرصهٔ تولید فراهم کند.

 وی افزود: از جملهٔ طرح‌های دولت سابق برای مشارکت مردم در جهش تولید، طرح مهار آب‌های مرزی در شهرستان ماکو بود که از سال ۱۳۹۴ اجرا شد؛ اما متأسفانه این طرح در شهرستان ۹۰ درصد اجرا و بعد از آن رها شد؛ لذا بهره‌برداران طرح ناقص را از دولت تحویل نگرفتند، و این امر باعث شد بسیاری از وسائل آن نیز به سرقت برود و این طرح هنوز هم به‌خاطر بی‌کفایتی برخی مسئولین عقیم مانده است.

 امام‌جمعه ماکو در پایان خطاب به مسئولین گفت: چرا مسئولین استانی و کشوری این طرح را تکمیل نمی‌نمایند تا بیت‌المال بیش از این به غارت نرود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×