اجتماعی - اخبار استان - تیتر یک - گفتگو
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی:

بیش از 38 هزار زوج وام‌فرزندآوری دریافت کردند

اردیبهشت 1, 1403 ۲:۴۳ ق٫ظ 10

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ۳۷ هزار و ۴۲۶ زوج در استان موفق به دريافت وام ازدواج شده‌اند.

منصور میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، با اشاره به اینکه ۹۰ درصد متقاضیان وام ازدواج در آذربایجان‌غربی تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان سال ۱۴۰۲، مجموع متقاضیان وام ازدواج در استان ۴۱ هزار و ۹۶۹ نفر بوده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد متقاضی وام ازدواج، ۳۷ هزار و ۴۲۶ نفر موفق به دریافت این تسهیلات در استان شده‌اند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در حال حاضر نیز چهار هزار و ۳۴۴ زوج در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج در استان هستند‌.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه مجلس، در سال جاری تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های ۲۵ سال و زوجه‌های زیر ۲۳، ۳۵۰ میلیون تومان بوده اما برای زوجین بالای ۲۵ سال، ۳۰۰ میلیون تسهیلات ازدواج پرداخت می‌شود‌،

میرزایی تاکید کرد: اگر مواردی باشد که بانک بی‌دلیل از پرداخت تسهیلات به آنها سرباز زده باشد، شهروندان می‌توانند تخلفات بانک‌های عامل را به سامانه ۱۱۱ گزارش داده تا همکاران ما بلافاصله این موضوع را پیگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این تسهیلات می‌تواند امر ازدواج را تسهیل بخشد بنابراین لازم است بانک‌ها نسبت به سرعت‌بخشی به پرداخت وام‌های تلاش بیشتری کنند.

قریب به ۳۸ هزار زوج در آذربایجان‌غربی وام فرزندآوری دریافت کرده‌‌اند

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان‌غربی در ادامه به تعداد متقاضیان وام فرزندآوری در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۷ هزار و ۹۶۷ زوج متقاضی وام ازدواج در استان بودند که از این تعداد ۳۲ هزار و ۱۱۴ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد وام فرزندآوری طی سال گذشته به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: با توجه به اینکه فرزندآوری به عنوان اولویت اصلی مورد توجه قرار گرفته است، بنابراین باید در کنار اقدامات صورت گرفته برای تسهیل ازدواج، از زوجین برای فرزندآوری نیز حمایت‌های ویژه شود.

میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور استاندار مقرر شد تا همه بان‌ک‌های تا پانزدهم خرداد ماه تسهیلات قرض الحسنه بانکی وام ازدواج و فرزندآوری متقاضیان در صف نوبت را پرداخت کنند و دفتر بازرسی استانداری نیز مامور نظارت بر اجرای موضوع شدند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×