اقتصادی - پیشخوان - میاندوآب
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد:

تولید ۱۰۰ هزار تن یونجه در میاندوآب

فروردین 30, 1403 ۵:۰۰ ب٫ظ 00

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از تولید سالانه بالغ بر ۱۰۰ هزار تن یونجه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبر»، رضا مقدم اظهار کرد: میاندوآب با وجود ۶۴ هزار رأس دام سنگین و ۴۰۴ هزار رأس دام سبک، یکی از قطب‌های مهم دامپروری استان محسوب می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: باتوجه‌به جایگاه مهم میاندوآب در دامپروری؛ کشت نباتات علوفه‌ای از جمله یونجه به‌منظور تولید و تأمین علوفه موردنیاز احشام، از دیرباز در این شهرستان مرسوم بوده و میاندوآب در تولید علوفه دارای رتبه استانی و کشوری است.

وی افزود: بر اساس الگوی کشت ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، امسال سطح زیر کشت محصول یونجه در شهرستان میاندوآب بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است.

مقدم تصریح کرد: به طور متوسط سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن یونجه در شهرستان میاندوآب تولید می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار کرد: در راستای کنترل عوامل خسارت‌زا و تولید محصول سالم، با صدور اطلاعیه‌های پیش‌آگاهی و اطلاع‌رسانی گسترده در سطح روستاها و فضای مجازی، تاکنون در سطح ۷ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع یونجه، عملیات تلفیقی مبارزه با آفت سرخرطومی انجام‌گرفته است.

وی با مطلوب ارزیابی‌کردن وضعیت مزارع یونجه در شهرستان میاندوآب، افزود: باهدف بررسی نتایج کنترل و کاهش جمعیت آفت سرخرطومی در مزارع یونجه؛ بازدیدهایی با حضور کارشناسان امر صورت‌گرفته و خوشبختانه نتایج مطلوبی داشته است.

دشت میاندوآب دارای حدود ۴۶ هزار هکتار اراضی قابل‌کشت شامل بیش از ۳۶ هزار هکتار اراضی زراعی و هشت هزار هکتار باغی است.

میاندوآب با داشتن منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار و تولید سالانه بیش از ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی که معادل یک‌ششم تولیدات کشاورزی استان بوده، یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری استان محسوب می‌شود.

میاندوآب در تولید نهال، شیر، علوفه و زراعت چوب دارای برند ملی و منطقه‌ای است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×