اخبار استان - تیتر یک - فرهنگی
جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی آذربایجان‌‌غربی خبر داد:

نقش پررنگ سپاه در مبارزه با محرومیت‌زدایی

اردیبهشت 16, 1403 ۱۲:۱۰ ب٫ظ 10

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در حوزه محرومیت‌زدایی، سپاه با اقدامات گسترده‌ای در مناطق مختلف استان، نقش بسیار مهمی دارد.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، سرهنگ تقی نجمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در سالن جلسات سپاه شهدای آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار کرد: در آذربایجان غربی، سپاه شهدای این استان برای محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی اقدامات گسترده‌ای انجام داده است.

وی تصریح کرد: در طول یک‌سال گذشته، بیش از ۵۰ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵۱ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ۱۵ باب مسکن برای مددجویان، و ۱۵ پروژه آبرسانی افتتاح شده است. همچنین، پل‌های روستایی بهسازی و خانه‌های عالم ترمیم شده و ۶ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در سطح استان اعزام شده‌اند.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین در این مدت، ۱۶ هزار و ۶ فرصت شغلی ایجاد شده و بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است. اقدامات آموزشی نیز مورد توجه قرار گرفته و چهار هزار و ۲۵۰ دوره آموزش کارآفرینی انجام شده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌تری نیز در دستور کار قرار دارند، از جمله غبارروبی مزار شهدا، دیدار با امامان جمعه، و برپایی میز خدمت در مناطق محروم. بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیز برای آبرسانی در ۶۰۰ روستا در این استان در حال اجراست.

نجمی خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان از توجه و تلاش سپاه در جهت محرومیت‌زدایی و پیشرفت جامعه است.

گفتنی است؛ بسیج یکی از مفاهیم مهم و پررنگ در فرهنگ و جامعه ایران است که به اشتراک گذاری منافع و خدمات و تشویق افراد به مشارکت در فعالیت‌های مختلف در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی می‌پردازد.

هفته بسیج یکی از رویدادهای مهم در تقویت این ایده و ارتقای اراده ملی است. در این هفته، اقدامات و فعالیت‌های متعددی از جمله برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌ها، دوره‌های آموزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری، و اعلام و تقدیر از مشارکت‌کنندگان در بسیج و فعالیت‌های مرتبط صورت می‌گیرد.

در این هفته، به منظور افزایش ارتباط و هماهنگی بین اعضای بسیج و ارتش، تمرینات و رزمایش‌های مشترک نیز انجام می‌شود. همچنین، این هفته به منظور ترویج ارزش‌های ملی و انقلابی، مسابقات و جشنواره‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود.

هدف اصلی از برگزاری هفته بسیج، تقویت اراده و انگیزه ملی در جامعه، افزایش آمادگی بسیجیان در مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات، و ترویج ارزش‌های ملی و دفاع مقدس است.

در حوزه محرومیت‌زدایی، سپاه با اقدامات گسترده‌ای در مناطق مختلف کشور، از جمله در آذربایجان‌غربی، نقش بسیار مهمی دارد. این اقدامات شامل توزیع بسته‌های معیشتی، اهدای جهیزیه به نوعروسان، افتتاح پروژه‌های آبرسانی، بهسازی و ترمیم زیرساخت‌های روستایی، ایجاد فرصت‌های شغلی، ارائه تسهیلات مالی و آموزش‌های کارآفرینی، توسعه زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی، و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

این اقدامات سبب تحقق محرومیت‌زدایی و افزایش سطح رفاه اجتماعی در این مناطق می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×