تازه های خبر - فرهنگی

وصیت‌نامه «شهيد محمد اسماعيلی ممكانی»

فروردین 26, 1403 ۰:۱۸ ق٫ظ 00

«شهيد محمد اسماعيلی ممكانی» وصیت‌نامه‌اش نوشت: هيچ‌وقت نگذارند خط امام و انقلاب خالى بشود چون راه رستگاری، پيروی از امام خمینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»، «شهيد محمد اسماعيلی ممكانی» یکم فروردین 1342، در روستای ممکان، از توابع شهرستان اروميه در یک خانواده متدین و مذهبی متولد شد. در ايام كودكی به علت كمک به خانواده و نبود امکانات تحصیلی از نعمت سواد محروم ماند و به شغل کشاورزی مشغول شد، ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد.

در سال 1363 به ندای رهبر انقلاب لبيک گفت و به عضويت بسيج مقاومت روستای ممكان پيوست و به عنوان پاسدار در جبهه‌ها حضور یافت تا به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق بخشد. او علاقه وافری به انقلاب اسلامی داشت و جوانان روستا را به حمايت و پشتيبانی از انقلاب دعوت می‌کرد.

سرانجام بیست و نهم خرداد 1364، در منطقه سرو حين انجام وظيفه و به هنگام نگهبانی، بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد.

روحش شاد و يادش گرامی باد

وصیت‌نامه «شهيد محمد اسماعيلی ممكانی» را ذیل با هم می‌خوانیم:

بسمه تعالى

با سلام به محضر مبارک رهبر كبير انقلاب اسلامى ايران و با درود به ارواحپاک پاك و مطهر شهيدان انقلاب اسلامى ايران

اينجانب محمد اسماعيلى ساكن قريه ممكان سال 1363 به نداى رهبر انقلاب پاسخ داده و به عضويت بسيج مقاومت قريه ممكان پيوستم تا به اهداف امام پاسخ داده و آرمان‌های امام عزيزم را به جاى آورم.

لذا پس از درک كامل امام و انقلاب و شهدای عزيز اين راه صحيح را خودم انتخاب کرده تا بلكه بتوانم به اين انقلاب خدمتى کرده باشم. خودم عضو خانواده شهدا بوده و آرزويم شهادت است، تا بلكه اگر خداوند خواسته باشد به آرزوهايم رسيده باشم. اگر خواسته خدا باشد و لياقت آن را داشته باشم، چون خونم از خون شهدای گلگون كفن اين ديار نيست.

لذا اينجانب بنده حقير محمد اسماعيلی ممكان ساكن قريه ممكان محال صومای به تمام اهالی قريه خودم سلام می‌رسانم و آرزو دارم كه تمامى جوانان پشتوانه انقلاب و امام عزيز باشند و نگذارند اين مملكت عزيز به دست اجانب بيفتد و كارهاى كه در اين مملكت شده، به هيچ عنوان قابل تحمل نيست. پس باید دست به دست هم داده و حافظ اين مملكت باشند چنانچه امام می‌فرمايند عشاير و مرزنشينان بايد از مرزهای مملكت و اين خاک و بوم نگهداری کنند.

بنابراين من به پدر و مادرم و برادر و خواهرانم و بالاخره ازتمامى خويشان استدعا دارم هميشه و همه زمان پشتيبان امام و انقلاب باشند. هیچ‌وقت نگذارند خط امام و انقلاب خالى بشود چون راه رستگاری، پيروی از امام خمینی است.

اين وصيت‌نامه ناقابل بنده را به خوبى مطالعه کرده و به آن عمل کنید. انشاءالله

خداحافظ تا ظهور مهدى موعود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×