اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
فرمانده سپاه خوی: 

بسیج سازندگی مهم‌ترین نهاد انقلابی است

اردیبهشت 18, 1403 ۱۱:۳۲ ب٫ظ 20

فرمانده سپاه خوی گفت: بسیج سازندگی مهم‌ترین نهاد انقلابی است که به‌عنوان دستاورد انقلاب اسلامی با محوریت محرومیت‌زدایی تشکیل شده است.

مصطفی آقائی در گفتگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «حرف رک» ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: در ۴۵ سال اخیر دستاوردهای انقلاب اسلامی بی‌شمار بوده که یکی از مهم‌ترین این دستاوردها بسیج سازندگی است که به‌عنوان یک نهاد انقلابی با محوریت محرومیت‌زدایی و کمک به قشر محروم تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته پیرو هشت محور از بیانات مقام معظم رهبری با برنامه‌ریزی‌های مدون در خوی برای رفع محرومیت‌ها عملیاتی شده است.

فرمانده سپاه خوی گفت: طی دو سال اخیر که مشکلات فراوانی در سطح شهرستان از جمله زلزله و سیل رخ‌ داده است، بسیج سازندگی در تعامل با دستگاه‌های مختلف توانسته از ساعات اولیه وقوع این بلایای طبیعی در میدان حضور داشته و ضمن ارزیابی میزان خسارت در راستای کمک به مردم، نهضت امدادرسانی و تخلیه منازل آسیب‌دیده را به نحواحسن به سرانجام رساند.

وی ادامه داد: از جمله اقدامات بسیج سازندگی در شهرستان خوی، پروژه‌های عمرانی قرارگاه محرومیت‌زدایی در سال ۱۴۰۲ افتتاح پروژه آب‌رسانی در روستای زاویه سکمن‌آباد به طول ۲۴۰ متر لوله‌گذاری با صرف اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان، مشارکت با شهرداری‌های خوی، فیرورق، ایواوغلی و راهداری‌ها در مورد تخصیص قیر رایگان در مجموع ۱۰۱ تن جهت آسفالت‌کشی در مناطق حاشیه‌نشین و مناطق محروم است.

آقایی بیان کرد: کمک به مرمت و بازسازی ۴۱ مسجد آسیب‌دیده به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال که اعتبارات واگذار شده در قالب مصالح ساختمانی، سرامیک و تیرآهن جهت برگشت به چرخه استفاده تخصیص یافتند و کمک مالی به مساکن آسیب‌دیده به تعداد ۴۰ خانواده کم‌بضاعت به مبلغ هفت میلیارد ریال، تأمین چهار هزار و ۸۰۰ مترمربع ایزوگام و یک هزار و ۶۰۰ کیسه سیمان به مددجویان کمیته امداد از دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه خوی در سال ۱۴۰۲ است.

وی به اقدامات بسیج سازندگی در بحث تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی نیز اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های لوازم‌التحریر بیش از هشت هزار و ۸۰۰ بسته، بیش از یک هزار و ۵۰۰ بسته آموزشی و همچنین تهیه و توزیع کفش و لباس به تعداد ۳۰۰ جفت از طریق شناسایی افراد نیازمند توسط حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج و با هدایت و مدیریت بسیج سازندگی سپاه خوی در اختیار نیازمندان عزیز قرار گرفته است.

آقائی از تهیه و توزیع ۳۱ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امام (ره) برای نوعروسان و تازه‌دامادها در سطح شهرستان خوی خبر داد و افزود: به‌جز این تعداد ۱۰ دستگاه بخاری و پنج دستگاه جاروبرقی توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی با هدایت بسیج سازندگی و همکاری گروه‌های جهادی تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفته است.

فرمانده سپاه خوی در ادامه به اقدامات بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس شناسایی انجام شده از بین مراجعین محترم به بسیج سازندگی خوی در ۳۴ عرصه مختلف ازجمله؛ قالی‌بافی، خیاطی، دام سبک‌وسنگین، محصولات گلخانه‌ای، تولید و بسته‌بندی چیپس میوه‌های و گیاهان دارویی که بر اساس ارزیابی‌های تخصصی و میدانی انجام شده توسط بسیج سازندگی، درنهایت با تأیید ۳۵۰ مورد از طرح‌های ارائه شده، به میزان ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی با ایجاد شغل برای ۵۶۰ نفر برای متقاضیان ارائه شده است.

وی در پایان افزود: سایر اقدامات بسیج سازندگی سپاه خوی شاداب‌سازی و رنگ‌آمیزی مدارس، لایروبی و رنگ‌آمیزی کانال‌های آب، کمک به آزادی یک زندانی به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال، کمک به ستاد دیه در جشن‌های گلریزان خوی و ایواوغلی، توزیع بخاری‌برقی به تعداد ۶۰ مورد با کمک خیریه امام سجاد، کمک به مردم غزه با صرف اعتبار بالغ بر یک میلیارد ریال و ثبت و سازماندهی گروه‌های جهادی در سامانه اطلس است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×