اجتماعی - میاندوآب
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب خبر داد:

تأمین آب شرب ۸۱ روستا با جهاد آبرسانی

اردیبهشت 18, 1403 ۹:۱۳ ب٫ظ 10

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب گفت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی، آب شرب پایدار و بهداشتی برای ۸۱ روستای این شهرستان تأمین می‌شود.

محمد پیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به اینکه محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری مدال افتخار بسیج و سپاه است، اظهار کرد: بسیج همواره در راستای محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری قدم‌های بزرگی را برداشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب افزود: یکی از بزرگ‌ترین اقدامات بسیج که هم اکنون توسط بسیج سازندگی شهرستان میاندوآب در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دست اجرا است؛ طرح جهاد آبرسانی و تأمین آب شرب روستایی است.

وی گفت: در راستای طرح جهاد آبرسانی در شهرستان میاندوآب؛ آب شرب سالم، پایدار و بهداشتی برای ۸۱ روستای شهرستان تأمین می‌شود.

پیری با بیان اینکه در این راستا مخزن ۲ هزارمترمکعبی احداث و آماده بهره‌برداری‌شده است، تصریح کرد: با افتتاح این طرح؛ در فاز نخست ۳۰ روستا در شهرستان میاندوآب از آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب اظهار کرد: در فاز دوم اجرای این طرح نیز بعد از لوله‌گذاری به طول ۱۷ کیلومتر که کارهای اجرایی آن نیز شروع شده است؛ ۵۰ روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه میاندوآب افزود: بسیج سازندگی شهرستان میاندوآب علاوه بر طرح جهاد آبرسانی، اقدامات دیگری را در حوزه مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به احداث مرکز سلامت روستایی اشاره کرد.
در ماه‌های گذشته بسیج سازندگی میاندوآب پروژه‌های دیگری از جمله اصلاح شبکه ۳۵ کیلومتر آبرسانی به ۱۲ روستا را انجام داده و به سرانجام رسانده است.

 هم چنین در قالب طرح جهاد آبرسانی؛ پروژه تحت عنوان خط انتقال هفت روستایی ساحل راست نیز تعریف شده که مشکل آب این روستاها از جمله روستای نوروزلو را حل می‌کند.
۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی بوده و ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان هفته بسیج سازندگی نام‌گذاری شده است.
شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×