اجتماعی - اخبار استان - پیشخوان
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد:

تداوم بارش باران تا فردا در آذربایجان ‌غربی

اردیبهشت 17, 1403 ۸:۳۸ ق٫ظ 40

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی تا فردا تداوم خواهد داشت.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به آخرین شرایط جوی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی اداره هواشناسی آذربایجان غربی با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: این هشدار به دلیل رگبار متناوب باران و رعدوبرق، همراه با وزش باد گاهی شدید و احتمال گردوخاک است این سامانه بارشی از روز گذشته شروع تا فردا تداوم خواهد داشت.

صابری تصریح کرد: به دنبال این هشدار، احتمال آب‌گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بارش تگرگ و برخورد صاعقه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: احتمال خسارت به سازه‌ها بر اثر تندباد لحظه‌ای نیز دور از انتظار نیست، شهروندان باید از سفرهای غیرضروری، فعالیت‌های کوهنوردی و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: لازم یادآوری است شهروندان نکات ایمنی توصیه شده از سوی کارشناسان را رعایت کرده و از کوهنوردی و دیگر فعالیت‌هایی که نیاز به حضور در طبیعت دارند، خودداری کنند همچنین از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها و انجام سفرهای غیرضروری پرهیز شود.

وی با بیان اینکه دمای هوای ارومیه ۱۱.۲۲سانتی گراد و گرم‌ترین شهرستان پلدشت با دمای هوای ۲۶ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهر پلدشت مثبت پنج درجه سانتی‌گراد است.

صابری ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی، این شرایط جوی تا اواخر روز سه‌شنبه تدوام داشته؛ لذا توصیه می‌شود تا به توصیه‌های ایمنی توجه ویژه‌ای شود.

بر اساس گزارش‌های دریافتی در برخی محورهای استان بارندگی پراکنده وجود دارد و تردد به‌صورت روان وجود دارد و باتوجه‌به بارش باران رعایت نکات ایمنی توصیه می‌شود.

با رعایت این نکات، می‌توانید ایمنی خود و دیگران را در هوای بارانی تضمین کنید. همیشه قبل از رانندگی در شرایط نامساعد جوی، از بررسی وضعیت خودرو و تجهیزات ایمنی آن اطمینان حاصل کنید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×