میاندوآب
امروز اتفاق افتاد؛

تولد نوزاد ۶ کیلوگرمی در میاندوآب

اردیبهشت 20, 1403 ۶:۴۳ ب٫ظ 30

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب از تولد نوزاد پسر ۶ کیلوگرمی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «زرین خبـر»، یوسف روستا با اعلام این خبر اظهار کرد: این نوزاد ۶ کیلوگرمی با تلاش کادر درمان در بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س) میاندوآب دیده به جهان گشود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب با اشاره به اینکه این نوزاد پسر سومین فرزند این خانواده است، گفت: مادر این نوزاد که اهل و ساکن میاندوآب هستند؛ پیش از این نیز دارای دو پسر بود که به‌صورت زایمان سزارین به دنیا آمده‌اند.

وی افزود: حال عمومی مادر و نوزاد خوب بوده و امروز جهت ادامه درمان به مرکز استان اعزام شدند.

شهرستان میاندوآب، شهری با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و کریدور شمال غرب کشور بوده و پل ارتباطی بین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و زنجان به شمار می‌رود و از جایگاه بسیار مهمی در منطقه برخوردار است.

جایگاه استراتژیک و مهم میاندوآب در شمال غرب کشور و نقطه اتصال چهار استان در شمال غرب کشور بودن و عبور روزانه هزاران مسافر از این شهر سبب شده تا امکاناتی که برای این شهر پیش‌بینی می‌شوند فقط مورداستفاده ساکنان میاندوآب قرار نگیرند؛ بلکه ساکنان شهرهای جنوب آذربایجان غربی و استان‌های هم‌جوار نیز از این امکانات بهره‌مند شوند.

از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی میاندوآب، این شهر را تبدیل به محور و نقطه ثقل در منطقه کرده و در این راستا نیز این شهر تبدیل به قطب درمان منطقه شده است و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری در توسعه و تجهیز و اختصاص امکانات است که از جمله محوری‌ترین این امکانات زیرساخت‌های بهداشت و سلامت است که می‌بایست در این شهرستان وجود داشته باشد تا بتواند خدمات مطلوب‌تری به مردم این شهرستان و شهرهای هم‌جوار ارائه دهد.

در سال ۱۴۰۰ بر اساس مصوبه دولت دو بخش مرحمت‌آباد و باروق با تفکیک از شهرستان میاندوآب به شهرستان‌های چهاربرج و باروق ارتقا یافتند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×