اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک - گفتگو
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی خبر داد:

راه‌اندازی ۵۴ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲

اردیبهشت 19, 1403 ۰:۱۵ ق٫ظ 50

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲ خوشبختانه ۵۴ واحد تولیدی مجدداً راه‌اندازی شدند.

امیر شهسوار در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف رک» با اشاره به احیا شدن واحدهای تولیدی در استان اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ با پیگیری‌های ستاد تسهیل و کمیته غذایی و شهرک صنعتی آذربایجان غربی موفق شدیم تا ۵۴ واحد تولیدی را دوباره راه‌اندازی کرده و به چرخه تولید برگردند تا در این روزهایی که کشور به چرخش چرخ‌های صنعت احتیاج دارد کمک بزرگی شود.

وی افزود: ستاد تسهیل به ریاست استاندار آذربایجان غربی هر دو هفته یکبار تشکیل جلسه می‌دهد تا مشکلات واحدهای تولیدی استان که در داخل و خارج شهرک‌های صنعتی هستند بررسی شود و تصمیمات لازم در جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط و راه‌اندازی آن‌ها اتخاذ گردد که دبیرخانه این ستاد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

شهسوار گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با کمک بانک توسعه تعاون از سال ۱۴۰۱ تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که طبق این تفاهم‌نامه مبلغی را شهرک صنعتی استان در جهت رفع مشکلات کارخانجات اختصاص می‌دهد و ۶ برابر این مبلغ را بانک توسعه تعاون تأمین می‌کند تا بتوان با کمک این مبلغ که در حدود ۲۰ میلیارد تومان است به واحدهای صنعتی کمک کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین در این راستا کمیته قضایی نیز با ریاست رئیس دادگستری کل استان از جنبه حقوقی مشکلات تولیدکنندگان را بررسی می‌کنند و سعی می‌شود تا مسائل حقوقی این واحدها که با سایر ارگان‌ها دارند را رفع و یا کاهش دهند تا واحدهای تولیدی بتوانند به‌راحتی به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

وی افزود: تمامی این اقدامات در راستای این موضوع است که واحدهای تولیدی بدون داشتن مشکلی در این روزها که کشور نیازمند این واحدها است به فعالیت خود ادامه دهند و شهرک‌های صنعتی استان نیز دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی هستند تا بتوان از آن‌ها در پیشرفت کشور استفاده کرد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×