اخبار استان - اقتصادی - پیشخوان - گفتگو
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی خبر داد: 

اختصاص ۴ میلیارد تسهیلات به مشاغل خانگی

اردیبهشت 6, 1403 ۰:۰۵ ق٫ظ 40

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در طول سال گذشته به تعداد یک هزار و ۴۷۸ نفر از فعالان کسب و کارهای خرد و خانگی جهت ایجاد و توسعه فعالیت آنان مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۲ میلیون میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شده است.

علی دهقان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌ رک» اظهار کرد: در طول سال گذشته به تعداد یک هزار و ۴۷۸ نفر از فعالان کسب و کارهای خرد و خانگی جهت ایجاد و توسعه فعالیت آنان مبلغ چهار میلیارد و ۱۰۲ میلیون میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی با اشتغال‌زایی دو هزار و ۱۲۳ پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز علاوه بر تلاش جهت جذب منابع اعتباری بیشتری برای استان در این حوزه، با توجه به تعدد متقاضیان مشاغل خانگی در تلاش هستیم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، با همکاری دستگاه‌های اجرایی در جهت شناسایی متقاضیان فعال و کارآفرین با اولویت طرح‌های پشتیبان طیف وسیع‌تری از رشته‌های مورد نیاز استان در چارچوب رسته‌های ابلاغی از تسهیلات مذکور بهره‌مند شده و نیز با انجام نظارت‌های دقیق و مستمر پیشینی و پسینی تسهیلات پرداختی در مسیر صحیح خود هزینه شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از مبلغ فوق تعداد یک هزار و ۳۳۸ طرح با مبلغ ۷۵۹ میلیارد و چهار میلیون ریال و اشتغال‌زایی یک هزار و ۱۳۸ نفر به متقاضیان مستقل و تعداد 140طرح به مبلغ 268 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی 785 نفر به متقاضیان پشتیبان تسهیلات پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بیشترین تقاضا در سال گذشته به ترتیب در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، دوزنده لباس‌های محلی اقوام، تولید محصولات چرمی دست‌دوز، پرورش بز و گوسفند بود.

دهقان بیان کرد: در فرآیند پرداخت تسهیلات مشاغل به منظور هزینه کرد صحیح تسهیلات پرداختی، قبل از پرداخت تسهیلات توسط کمیته دو نفره متشکل از نمایندگان ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی مربوطه( صمت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و فرهنگ و ارشاد اسلامی) نظارت پیشینی به عمل آمده و در صورت تایید اجرایی شدن طرح در نظارت به‌عمل آمده و بررسی در کمیته‌های استانی و شهرستانی متقاضی جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌شود.

وی گفت: بعد از پرداخت تسهیلات نیز به منظور بررسی هزینه کرد صحیح تسهیلات پرداختی نظارت‌های پسینی به‌صورت مستمر توسط کمیته نظارت استانی و شهرستانی متشکل از نمایندگان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (نماینده فرمانداری در شهرستان‌ها)، بانک عامل مربوطه، ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه‌های اجرایی انجام می‌پذیرد و در صورت شناسایی موارد انحراف ، متقاضیان متخلف جهت دین حال کردن تسهیلات به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

دهقان افزود: شایان ذکر است در طول سال گذشته تعداد دو هزار مورد نظارت پیشینی و پسینی از طرح‌های مشاغل خانگی انجام پذیرفته است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×