تازه های خبر - سلامت

بالاخره با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

اردیبهشت 6, 1403 ۷:۰۰ ق٫ظ 60

خوابیدن با جوراب مدت‌هاست که سوژه‌ای موردبحث است. شاید شما دوست داشته باشید با جوراب بخوابید، اما آیا این کار خوب است یا بد؟ آیا فایده‌ای هم دارد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» خوابیدن با جوراب مدت‌هاست که سوژه‌ای موردبحث است. شاید شما دوست داشته باشید با جوراب بخوابید، اما آیا این کار خوب است یا بد؟ آیا فایده‌ای هم دارد؟ مثلاً آیا به خواب بهتر کمک می‌کند؟ این مطلب را بخوانید تا متوجه شوید با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟

خوبی‌های با جوراب خوابیدن

گردش خون بهتر

با جوراب به رختخواب رفتن، پاها را گرم می‌کند، گردش خون را بهتر می‌کند، دمای مرکزی بدن را پایین می‌آورد و باعث می‌شود مغزتان این پیام را دریافت کند که وقت خواب است.

وقتی گردش خون بهتر می‌شود، یعنی گردش خون اکسیژن‌دار بهتر صورت می‌گیرد و این برای قلب و ریه‌ها و عضلات بسیار خوب است و می‌توانند با بهترین ظرفیت خود کار کنند.

زودتر به خواب‌رفتن

پوشیدن جوراب وقت خواب برای فرایند باز شدن رگ‌ها مفید است. در این زمان جریان خون در دست‌ها و پاها بیشتر شده و دمای مرکزی بدن پایین می‌آید و این به شما کمک می‌کند زودتر به خواب بروید.

پیشگیری از گرگرفتگی

شاید فکر کنید پوشیدن جوراب در رختخواب باعث می‌شود گرمتان شود و احتمال گرگرفتگی بیشتر شود، خصوصاً وقتی در دوران یائسگی هستید. اما دقیقاً برعکس است؛ زیرا پاها که گرم می‌شوند، یعنی گردش خون بهتری دارند که باعث می‌شود دمای بدن تثبیت شود و این احتمال گرگرفتگی را کاهش می‌دهد.

در یائسگی بدن شما طی شب ممکن است به دلیل به‌هم‌خوردن هورمون‌ها سیگنال‌هایی برای افزایش دمای بدن بفرستد که باعث گرگرفتگی می‌شود. اگر پاهایتان با جوراب پوشیدن گرم باشند به بهترشدن گردش خون کمک کرده و در نتیجه دمای مرکزی بدنتان ثابت می‌ماند.

بهترشدن ترک پا

اگر دچار خشکی و ترک‌خوردگی پاشنه هستید می‌تواند دلیل آن مدام قرارگرفتن پا در معرض سرما و هوای خشک باشد. سعی کنید پیش از خواب از کرم پا استفاده کرده و جوراب بپوشید تا رطوبت پوست پاشنه حفظ شده و پوستتان نرم شود.

کاهش علائم رینود

بیماری رینود عارضه‌ای است که در آن گردش خون در انگشت‌های دست‌وپا محدود شده و باعث بی‌حسی و سردی این قسمت‌ها می‌شود. رینود می‌تواند تورم و حتی درد بدی هم ایجاد کند. یک حمله رینود می‌تواند زمانی رخ دهد که سردتان است یا استرس دارید. به همین دلیل گرم نگه‌داشتن پاها طی شب با پوشیدن جوراب می‌تواند علائم این بیماری را کاهش دهد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×