تازه های خبر

وصیت‌نامه شهید محمد خیری زاده چورسی

اردیبهشت 7, 1403 ۰:۰۵ ق٫ظ 60

شهید محمد خیری زاده چورسی در وصیت‌نامه خودنوشت: اگر شهادت در راه خدا نصیب من شد برایم گریه نکنید، عزا نگیرید چرا که من خودم این راه را برگزیدم و عشقی که من به شهادت دارم نمي توان به قلم آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» شهید محمد خیری زاده چورسی یکم آبان ۱۳۴۴ در یک خانواده مذهبی در روستای چورسی از توابع شهرستان چایپاره چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدائی و راهنمایی را در مدارس این روستا با موفقیت به پایان رساند و پس از آن برای کمک به پدر در امر کشاورزی ترک تحصیل کرد و یاور پدر شد.

از همان اوایل کودکی زبانش در گفتن حقایق گویا بود و در بیان حقیقت هیچ‌گونه بیم و ترسی به خود راه نمی‌داد و در میان همسالان خود به شجاعت و شهامت مشهور بود و همین روحیه او را رزمنده‌ای دلاور و ایثارگری شجاع به بار آورد، از اعضای فعال پایگاه بود و اکثراً در مراسم و مجالس مذهبی دعای کمیل و توسل فعالانه شرکت می‌کرد و علی‌رغم امور کشاورزی بااخلاص تمام باآن‌همه خستگی از فرط کار در تمام شب‌ها به گشت و نگهبانی در پایگاه مشغول بود.
سال ۱۳۶۳ جهت انجام خدمت مقدس سربازی به خدمت اعزام و در جبهه سومار به نبرد با بعث یون کافر پرداخت. پس از اتمام دوره سربازی به آغوش خانواده بازگشت، ولی گردوغبار جبهه هنوز از چهره‌اش زدوده نشده بود که با قلبی سرشار از ایمان و عشق بااراده پولادین جهت لبیک گفتن به فرمان امام امت به‌عنوان رزمنده بسیجی در سال ۶۶ با سپاهیان حضرت محمد (ص) به‌عنوان بسیجی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام و در عملیات بیت‌المقدس ۲ به‌عنوان تیربارچی شرکت کرد و با توکل به خدا ششم بهمن ۱۳۶۶، در این نبرد به درجه رفیع شهادت نائل گشت و به لقای حضرت حق شتافت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×