اخبار استان - اقتصادی - تیتر یک
استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

پیشرفت شگرف در راه‌های آذربایجان‌غربی

اردیبهشت 6, 1403 ۱۱:۰۳ ق٫ظ 10

استاندار آذربایجان غربی گفت: در طول دو سال اخیر پیشرفت و توسعه‌ بی‌شماری در حوزه‌ راه‌های آذربایجان غربی صورت گرفته‌است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی که صبح امروز در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، محمد صادق معتمدیان اظهار کرد: اقدامات توسعه‌های زیادی در بخش راهداری استان انجام و امروز شاهد پیشرفت و جهش شگرفی در بخش راههای استان هستیم.

وی ادامه داد: استان از لحاظ اتصال شرق به غرب اهمیت ویژه‌ای دارد و در دولت سیزدهم بیش از ۱۵۰ کیلومتر راهسازی انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در حوزه راه‌وشهرسازی استان در زمینه تهاتر نیز اقدامات موثری انجام شده و از این ظرفیت بهره‌برداری موثری شده است.

معتمدیان گفت: وزارت راه‌وشهرسازی در اقتصاد جایگاه ویژه‌ای دارد و هیچ قطعه‌ای در استان بلاتکلیف نمانده است.

وی افزود: محور ارومیه به سرو به‌عنوان یک شاهراه ترانزیتی نیز شناخته می‌شود که در این دوره اقدامات موثری در جهت توسعه این محور انجام شد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: در کمتر از چهارماه مصوبات رئیس‌جمهور انجام شده است و در مرز تمرچین نیز یک کار جهادی توسط مجموعه راه‌وشهرسازی انجام شد و ۵۰۰ کیلومتر راه در استان احداث شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های مدیرکل سابق راه‌وشهرسازی طرح جامع ارومیه که گلوگاه فساد بود، تصویب و جلوی بسیاری از فسادها گرفته شده و نظارت کافی در گذشته انجام نمی‌شد و مشکلات عدیده‌ای در این خصوص به‌وجود آمده است.

معتمدیان افزود: بخشی از مشکلات اجتماعی ناشی از فراموش کردن حاشیه شهری بود که با تصویب طرح جامع‌شهری این مشکلات رو به رفع شدن است.

وی با اشاره به تلاش‌های مدیرکل سابق راه‌وشهرسازی یادآور شد: در اکثر شهرها طرح تفصیلی بازنگری شده است.

معتمدیان عنوان کرد: در شهر ارومیه ۳۰۷ هکتار به‌عنوان بافت ارزشمند تاریخی شناسایی شده بود که اجازه ساخت‌وساز داده نمی‌شد و اگر نتوانستیم شهر ارومیه را رشد دهیم، ناشی از تصمیمات غلط و اشتباه و بلاتکلیفی در مدیریت دوران گذشته بوده است.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: انحراف در مسیر اصلی از سوی میراث فرهنگی در دوران گذشته جلوی پیشرفت و توسعه شهری را گرفته بود که با عنایت مدیر کل جدید این مشکلات رفع شده است .

وی ضمن تبریک به سرپرستی جدید اداره کل راه‌وشهرسازی استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: با توجه به اقدامات موثر که در حوزه راه‌وشهرسازی انجام شده همچنان مسیر پیشرفت در حوزه راه‌وشهرسازی ادامه داده و توجه ویژه به طرح نهضت ملی مسکن داشته باشد.

خانه‌دار کردن مردم یک تکلیف شرعی است

رسول عطایی سرپرست اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان آذربایجان‌غربی در آئین تودیع و معارفه با اشاره به اجرای نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن جز مهمترین برنامه‌های اداره کل راه‌وشهرسازی بوده و حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است.

وی تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر اقدامات جدی در حوزه مسکن صورت گرفته بنابراین برای حل مشکلات مردم در حوزه مسکن و خانه‌دار کردن آنها از ظرفیت بخش‌های خصوصی و مشارکت مردم مشکلات استفاده می‌کنیم.

سرپرست جدید اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه، در حوزه بازآفرینی شهری اقدامات در طول چهار سال گذشته خوبی انجام شده و باید ادامه پیدا کند، گفت: راه‌سازی در استان همچنان با قدرت باید ادامه دارد و در تلاش هستیم تا در حوزه شهرسازی نیز در جهت جلب رضایت شهروندان، گام‌های مثبتی برداریم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×