اخبار استان - تیتر یک
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی خبر داد:

کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال

اردیبهشت 8, 1403 ۱۰:۴۰ ق٫ظ 10

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشمگیری کالای قاچاق به ارزش ۱۷ میلیارد ریال در نوار مرزی این استان خبر داد.

سردار محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک» با اشاره به کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد ریال در مرزهای آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیرهای عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد 4 هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی افزود: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 17ميلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند که در این عملیات سه نفر متهم دستگیر و دو دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از لحاظ موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی دارای مرزهای متنوعی است گفت: با توجه به تلاش شبانه‌روزی نیروهای امنیتی و مرزبانی به کامل امنیت در استان آذربایجان غربی برقرار است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی افزود: استان آذربایجان غربی از طرف شمال و شمال شرق با جمهوری آذربایجان و ارمنستان، از غرب با کشور ترکیه و عراق، از جنوب با استان کردستان و از شرق با استان آذربایجان شرقی و زنجان همسایه است و به دلیل استان مرزی بودن قاچاق کالا در این استان زیاد است.

خاطرنشان می‌شود قاچاق کالا به اقتصاد کشور آسیب می‌رساند و مانع از رونق تولید داخلی شده و کشف و ضبط کالاهای قاچاق، به نفع تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی داخلی است. قاچاق کالا می‌تواند با ورود مواد مخدر، سلاح و سایر اقلام غیرقانونی به کشور، امنیت اجتماعی را به خطر اندازد. کشف و ضبط این اقلام، نقش مهمی در حفظ امنیت جامعه دارد.

استقرار نیروهای مرزبانی و انتظامی در مرزها برای کنترل و مراقبت از مرزها و جلوگیری از ورود و خروج غیرقانونی کالا و استفاده از تجهیزات الکترونیکی و مدرن برای رصد و پایش مرزها بسیار حائز اهمیت است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×